Українська мова
10 клас
(70 год на рік, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне
планування для 10-го класу складено відповідно до Програми для профільного
навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою
навчання. Українська мова: 10–11 класи. – Рівень стандарту / Голуб Н. Б.,Котусенко О. Ю.,
Горошкіна О. М., Новосьолова В. І., Романенко Ю. О., Кондесюк Т. В., Король
О. М., Тарасенко О. О., Сергєєва Н. В., (Наказ МОН України № 1407 від 23. 10.
2017 р.).
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І
семестр |
II
семестр |
Перевірка мовної теми |
2 |
2 |
Письмо: |
|
|
есе |
2 |
3 |
І
с е м е с т р
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Вступ
(3 год) |
||
1 |
|
Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (зокрема на електронних носіях). Інформативна й нормативна функції
їх. |
2 |
|
Основні типи
словників. Довідкові медійні ресурси. |
3 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Укладання тематичних словників- мінімумів. |
Поняття норми в сучасній українській літературній мові
(2 год) |
||
4 |
|
Нормативне і
ненормативне мовлення. Типи норм. |
5 |
|
Навчальний диктант.
Читання мовчки науково-популярного тексту. |
Орфоепічна норма (5 год) |
||
6 |
|
Основні правила
вимовляння голосних і приголосних звуків. |
7 |
|
Орфоепічний словник.
Орфоепічна помилка. |
8 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усне переказування тексту із творчим |
|
|
завданням. |
||||||
9 |
|
Наголос у словах. |
||||||
10 |
|
Контрольна робота (тестові завдання). |
||||||
Лексична
норма (11 год) |
||||||||
11 |
|
Лексичне значення
слова. Слово і контекст. |
||||||
12 |
|
Слововживання: вибір
слова, лексична сполучуваність. |
||||||
13–14 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Письмове переказування тексту публіцистичного
стилю із творчим завданням. |
||||||
15 |
|
Слова власне запозичення. |
українські |
й |
запозичені. |
Виправдані |
й |
небажані |
16 |
|
Лексичні і
фразеологічні синоніми, антоніми. Слова-пароніми. |
||||||
17 |
|
Лексична помилка.
Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. |
||||||
18–19 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Написання есе. Контрольне есе. |
||||||
20 |
|
Фразеологізми. Багатозначність, синонімія й антонімія фразео- логізмів. |
||||||
21 |
|
Контрольна робота
(тестові завдання). |
||||||
Практична риторика (9 год) |
||||||||
22 |
|
Мовленнєва
ситуація. |
||||||
23 |
|
Особистість мовця (чарівність,
артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність,
доброзичливість). Риси
гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця. |
||||||
24 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усне переказування взірцевих текстів промов. |
||||||
25 |
|
Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту. |
||||||
26 |
|
Текст як одиниця
спілкування. Етапи підготовки тексту виступу. Види
читання і записування тексту виступу. Естетика
тексту. |
||||||
27–28 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Написання тексту публічного виступу. |
||||||
29 |
|
Ефективність
мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний
намір. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія. |
||||||
30 |
|
Контрольна робота (тестові завдання). |
||||||
Орфографічна норма (21
год) |
||||||||
31 |
|
Орфограма. Принципи
української орфографії. Орфографічний словник. Орфографічна помилка. Літери
на позначення ненаголошених е, и в корені слова. |
32 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання конспекту тексту наукового стилю. |
IІ с
е м е с т р
33 |
|
Апостроф. Позначення
м’якості приголосних. |
34 |
|
Чергування голосних. |
35 |
|
Чергування і зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення.
Спрощення приголосних. |
36–37 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Письмове докладне переказування текстів
різних стилів. |
38 |
|
Позиційні чергування у//в, і//й і под. |
39 |
|
Подвоєння літер. |
40 |
|
Правопис префіксів і
суфіксів. |
41 |
|
Контрольна робота (тестові завдання). |
42 |
|
Уживання
великої літери. |
43 |
|
Написання складних
слів разом, окремо, з дефісом. |
44–45 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Написання контрольного есе
на одну з тем: «Життя в гармонії з природою», «Моє бачення сучасної школи»,
«Чого варто уникати в спілкуванні», «Ціна недбалості», «Гаджети чи реальне спілкування?». |
46 |
|
Написання слів
іншомовного походження. |
47 |
|
Складні випадки
написання прізвищ і географічних назв. |
48 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання ділового листа. |
49 |
|
Написання не, ні з різними частинами мови. |
50 |
|
Правила скорочення
слів. |
51 |
|
Навчальний диктант.
Аудіювання науково-популярного тексту. |
Морфологічна норма (13
год) |
||
52 |
|
Іменник. Рід іменників. |
53–54 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Письмове складання розповіді про подорож Україною або світом із зазначенням назв мешканців відвіданих місць. |
55 |
|
Іменники, що мають
лише форму однини або множини. |
56 |
|
Закінчення іменників
І відміни в орудному відмінку. |
57 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усне переказування тексту публіцистичного
стилю. |
58 |
|
Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому
відмінку. Відмінкові закінчення іменників з конкретним та абстрактним значенням. |
59 |
|
Паралельні закінчення іменників чоловічого роду давального
відмінка, іменників знахідного відмінка, іменників місцевого відмінка однини і
множини. |
60 |
|
Особливості кличного
відмінка. Творення і відмінювання чоловічих та
жіночих імен по батькові. |
61 |
|
Закінчення іменників
ІІІ відміни в орудному відмінку. |
62–63 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Написання контрольного есе
про явище природи, що викликає найбільше
захоплення й здивування. |
64 |
|
Контрольна робота (тестові завдання). |
Практична риторика (6 год) |
||
65 |
|
Суперечка як вид
комунікації. Різновиди суперечки. |
66 |
|
Правила ведення
суперечки. Аргументи і докази. |
67 |
|
Полемічні прийоми.
Мистецтво відповідати на запитання. |
68 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Дискусія на одну з тем: «Гроші. Навіщо збирати? Де зберігати? На що витрачати? Як заощаджувати?», «Мовна мода – це добре чи погано?». |
69 |
|
Контрольна робота (тестові завдання). |
70 |
|
Підбиття підсумків за
рік. |
10 к л а
с Українська мова
(профільний рівень)
(140 год
на рік, 4 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 10-го
класу складено відповідно до Програми
для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання.
Українська мова: 10–11 класи. – Профільний рівень / Мацько Л. І., Груба Т. Л., Семеног О. М., Симоненко Т. В. (Наказ МОН України №
1407 від 23. 10.
2017 р.).
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І
семестр |
II
семестр |
Перевірка мовної теми |
3 |
3 |
Письмо: |
|
|
переказ |
1 |
1 |
твір |
1 |
1 |
есе |
1 |
1 |
І
с е м е с т р
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Мова як суспільне явище. Українська мова
в Україні |
|||
1 |
|
Мова як знакова система і суспільне
явище. Мова і держава. Українське законодавство про мову.
Мовна ситуація в державі. Мовнi обов’язки громадян. «Мовний суржик», його причини.
Проблеми екології української мови. |
|
2 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Офіційне і неофіційне, публічне і
непублічне мовленнєве спілкування. Вербальні й невербальні засоби
спілкування. |
|
3 |
|
Українська мова як одна з індоєвропейських мов.
Українська мова в колі слов’янських мов. Ознаки самобутності української мови. |
|
4 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Мовленнєва ситуація.
Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби
мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок. |
|
5 |
|
Культура усного і писемного мовлення, питання культури
мовлення в оцінці видатних громадських діячів, учених, письменників. |
|
6 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Комунікативні ознаки
мовлення. Поняття про комунікативну доцільність, точність, ясність,
правильність, чистоту, логіку, послідовність, образність, виразність,
естетичність мови. |
|
7 |
|
Поняття про колорит мовлення: урочисте, ввічливе,
офіційне, інтимно-ласкаве, фамільярне, гумористичне, сатиричне мовлення. Словник-довідник з культури української мови. |
|
З історії розвитку української мови |
|||
8 |
|
Основні
етапи формування і розвитку української національної мови. |
|
9 |
|
Поява писемності у східних слов’ян. Створення
слов’янського алфавіту. Роль Кирила і Мефодія у становленні слов’янської
писемності. Кирилиця як основа для розвитку слов’янських систем письма. Види
письма в період Київської Русі. |
|
10 |
|
Короткі відомості з історії української
писемності. «Граматика» Мелетія
Смотрицького (1619). Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича
(1643 р.). |
|
11 |
|
Особливості
розвитку української мови на сучасному етапі. |
|
Сучасна українська мова як вища форма
існування національної мови |
|||
12 |
|
Форми
існування української мови (загальнонародна мова, літературна мова,
просторіччя, діалект, професійні різновиди, жаргон, арго). |
|
13 |
|
Писемна
і усна форми літературної мови. |
|
14 |
|
Діалекти
як історична база літературних мов. |
|
15 |
|
Територіальні
і соціальні діалекти. Мова міста. Мова села. |
|
16 |
|
Контрольна робота. Мова як суспільне явище. Українська мова в Україні. З
історії розвитку української мови. Сучасна українська мова як вища форма
існування національної мови (тестування). |
|
Фонетика української літературної мови
як учення про її звукову систему |
|||
17 |
|
Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики. |
|
18 |
|
Класифікація голосних і приголосних звуків. Звук
мовлення і фонема. Інваріант, позиційний варіант фонеми. |
|
19 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Усний докладний переказ
тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення
до подій, героїв та ін.). |
|
20 |
|
Зміни голосних і приголосних у мовному потоці. Асимілятивні,
дисимілятивні процеси, подовження, спрощення у групах приголосних. Відбиття
цих явищ на письмі. Приставні приголосні. Метатеза. |
|
21 |
|
Основні історичні чергування приголосних звуків при
словозміні і словотворенні. Чергування [о] та [е] з [і]. Чергування [о] і [е]
з нулем звука. Чергування [о] з [е] після [ж], [ч], [ш], [дж] та [й]. |
|
22–23 |
|
Уроки мовленнєвого
розвитку. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із
творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.). |
|
24 |
|
Чергування
[г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с]. |
|
25 |
|
Основні
випадки чергування у –в, і – й, з – із – зі (зо). |
|
26 |
|
Стилістичні засоби фонетики. Милозвучність української
мови. Правильна артикуляція і дикція. |
|
27 |
|
Правильна
артикуляція і дикція. Експресивні можливості звуків української мови.
Звукопис. |
|
Українська орфоепія
як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної
вимови |
|||
28 |
|
Основні норми сучасної літературної вимови. Особливості
вимови голосних, деяких приголосних звуків та сполучень їх (гортанного і
проривного звуків [г] і [ґ], сонорних, [дж], [дз], шиплячих [ж], [ч], [ш],
задньоязикових [г], [к], [х], груп приголосних (уподібнення, спрощення),
м’яких і пом’якшених, а також подовжених приголосних). |
|
29 |
|
Повноголосся як одна з основних характеристик
української вимови. Вимова слів з
апострофом. |
|
30 |
|
Соціолінгвістичні фактори, що впливають на вимову людини.
Основні джерела нормативного мовлення. Мова масмедіа. Сценічна мова.
Особливості вимови імен та по батькові. |
|
31 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Читання мовчки текстів
діалогічного й монологічного характеру, в т. ч. електронного, різних стилів,
типів і жанрів мовлення. |
|
32 |
|
Інтонаційні
особливості українського мовлення. Наголос в українській мові, його види,
роль у розрізненні слів та їхніх форм. Паралельне наголошування.
Семантико-граматична диференціація лексем за допомогою наголосу. |
|
33 |
|
Орфоепічна норма. Особливості використання орфоепічного
словника. |
|
Українська графіка.
Українська орфографія як учення про систему загальноприйнятих правил
написання слів |
|||
34 |
|
З
історії становлення і розвитку української графіки й орфографії. Основні
принципи української орфографії. |
|
35 |
|
Cкладні випадки вживання м’якого знака, апострофа. |
|
36 |
|
Вживання
великої літери. Лапки у власних назвах. |
|
37 |
|
Написання
складних слів разом, окремо, через дефіс. |
|
38 |
|
Правопис
складноскорочених слів. |
|
39 |
|
Написання
чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ. |
|
40 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Особливості діалогічного
мовлення в різних сферах спілкування. Дебати
як форма дискусій. |
|
41 |
|
Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок.
Графічне скорочення слів. Правопис географічних назв. Написання слів
іншомовного походження. Історичний коментар до різних мовних явищ. |
|
42 |
|
Основні орфографічні
норми. Типові помилки, зумовлені відхиленням від орфографічної норми.
Нововведення в українському правописі. |
|
43 |
|
Редагування тексту з
орфографічними помилками. Використання орфографічного словника для перевірки
написання слів та їхніх форм. Словник
іншомовних слів. |
|
44 |
|
Контрольна робота. Фонетика української літературної мови як учення про її
звукову систему. Українська орфоепія. Українська графіка (диктант). |
|
Лексикологія української мови |
|||
45 |
|
Слово як основна одиниця мови. Слово і поняття.
Системні відношення в лексиці української мови. Семасіологія як учення про
значення слів і виразів. Оцінні властивості слів на позначення слуху, зору,
дотику. |
|
46 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Особливості аудіювання
(слухання). Різновиди аудіювання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне). |
|
47 |
|
Багатозначні й однозначні слова. Пряме і переносне
значення. |
|
48 |
|
Омоніми, види їх: омоформи, омофони, омографи, міжмовні
омоніми. Повні і неповні омоніми. Поняття про
пароніми. |
|
49 |
|
Синоніми, види їх, уживання. Синонімічний ряд. Антоніми, види їх, уживання. |
|
50 |
|
Лексичні норми. Уживання слова відповідно до його
лексичного значення. Використання тлумачного
словника. |
|
51 |
|
Мовна надмірність (багатослів’я, плеоназм, тавтологія)
і мовна недостатність. Словники синонімів,
антонімів, омонімів, паронімів. Словник символів. |
|
52 |
|
Лексика української мови за походженням. Власне
українська лексика. Слова, успадковані з індоєвропейських та
східнослов’янських мовних спільностей. Українізми
в лексичному складі інших мов. |
|
53 |
|
Запозичена лексика як джерело збагачення лексичного
складу мови. Латинські і грецькі елементи у складі різних груп лексики.
Причини і джерела лексичних запозичень. Слова іншомовного походження та
інтернаціоналізми у складі української мови. Новi iншомовнi запозичення. |
|
54 |
|
Кальки. Варваризми. Старослов’янізми, їхні ознаки, роль
у розвитку української мови. |
|
55–56 |
|
Уроки мовленнєвого
розвитку. Контрольний твір-роздум на суспільно-політичну тему в
публіцистичному стилі. |
|
57 |
|
Лексика української мови за сферою її використання,
стилістичною диференціацією. Загальновживані слова. Лінгвокультуреми – слова
з національно-культурним компонентом значення. Лексичне багатство діалектної
лексики. Етнографізми. Топоніміка й ономастика у складі
української лексики. Етимологія. |
|
58 |
|
Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена лексика.
Молодіжний сленг. Екзотизми. Пуризми. Наукова
лексика. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни. Канцеляризми. Штампи. |
|
59 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольне
есе. |
|
60 |
|
Робота з діалектним словником. Стилістичне використання
канцеляризмів, штампів. Причини порушень лексичних норм. Явище мовної
інтерференції. Словник лінгвістичних термінів. |
|
61 |
|
Застарілі слова та різновиди їх. Архаїзми, історизми.
Можливiсть
вiдтворення духовної
культури за архаїчною лексикою. Неологізми.
Загальномовні та авторські неологізми. |
|
62 |
|
Контрольна
робота. Лексикологія української
мови (тестування). |
|
63 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Поняття про текст як продукт
мовленнєвої діяльності. Текстоутворювальні категорії. Закономірності
побудови тексту. Інформаційна переробка текстів різних функційних стилів і
жанрів. |
|
64 |
|
Повторення
та узагальнення вивченого. |
|
ІІ с е м е с т р
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового
матеріалу |
Примітки |
Фразеологія як розділ мовознавства |
|||
65 |
|
Фразеологічні одиниці української мови. Основні ознаки
фразеологізмів. |
|
66 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Поняття про стилістичну систему
української мови (стилі, підстилі, стилістичні засоби, способи і прийоми
організації стилістичних засобів у тексті). Розмовний стиль, сфера його
використання, призначення, основні ознаки. |
|
67 |
|
Джерела
української фразеології. Національна специфіка української фразеології. |
|
68 |
|
Прислів’я і приказки, крилаті вислови. Стійкі народні
порівняння. Побажання, приповідки, каламбури, їхній оцінний зміст. |
|
69 |
|
Багатозначність,
синонімія та антонімія фразеологізмів. |
|
70 |
|
Фразеологія власне українського походження.
Фразеологізми з античної міфології. |
|
71 |
|
Фразеологія художнього мовлення, наукова,
публіцистична, офіційно-ділова. Фразеологізми з
професійної мови. |
|
72 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Фонетичні, інтонаційні, лексичні,
морфологічні, синтаксичні особливості розмовного мовлення. Жанри розмовного
мовлення. |
|
Українська лексикографія як розділ
мовознавства про укладання словників |
|||
73 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Науковий стиль, сфери
використання і призначення. Основні ознаки наукового стилю: логічність,
точність, абстрактність, узагальненість, об’єктивність викладу. Наукова метафорика. |
|
74 |
|
Словники як відображення історії і культури
українського народу. Загальні відомості про словники. Основні типи словників,
особливості їхньої побудови. |
|
75 |
|
Енциклопедичні, лінгвістичні (одномовні, двомовні,
перекладні) словники. Відмінність словникових
статей у різних словниках. |
|
76 |
|
З історії лексикографії. Словник Лаврентія
Зизанія (1596 р.), «Лексикон»
Памви Беринди (1627 р.). |
|
77 |
|
Сучасні словники української мови. Українські
електронні словники. Стилістичні засоби
лексикографії. |
|
Морфеміка і словотвір української мови
як учення про будову і творення слів |
|||
78 |
|
Морфемна і словотвірна структура слова. Основа похідна
і непохідна. Твірна основа. |
|
79 |
|
Основні
способи словотвору в сучасній українській мові: морфологічні й
неморфологічні. |
|
80 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Підстилі наукового стилю: власне
науковий, науково-навчальний і науково- популярний та їх особливості. |
|
81 |
|
Історичні зміни в морфемному складі слова. Етимологія
як учення про походження слів. |
|
82 |
|
Словотвір іменників на позначення назв жителів певного
населеного пункту. |
|
83 |
|
Творення присвійних прикметників. Творення
прикметникових форм від різних географічних назв. |
|
84 |
|
Основні способи творення дієслів, прислівників.
Складні, складноскорочені слова, способи творення та написання їх. |
|
85 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Основні жанри наукового
стилю. Бесіди, дискусії, повідомлення на наукові теми. Структура текстів різних жанрів. |
|
86 |
|
Стилістичне використання засобів словотвору.
Національно-специфічне вживання зменшено-пестливих форм. Особливості вживання осново- і словоскладання, абревіатур,
правильна вимова їх. |
|
87 |
|
Усунення
помилок, пов’язаних із порушенням норм українського словотвору. Морфемний словник. Етимологічний словник. |
|
88 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Особливості конспектування.
Читання наукової, науково-популярної статті, довідкової літератури. |
|
89 |
|
Контрольна робота. Фразеологія. Українська лексикографія. Морфеміка і
словотвір української мови (тестування). |
|
Українська морфологія як розділ
мовознавства про частини мови |
|||
90 |
|
Морфологічні норми. Морфологічні засоби виразності
мови. Граматичні категорії, граматичні значення і граматичні форми. Основні способи вираження граматичних значень. |
|
91 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Конспект прочитаного
(художнього твору, публіцистичної та науково-популярної статті). Тематичні виписки, план (складний), тези. |
|
92 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Написання доповідей,
рефератів, анотацій, тез, рецензій з навчально-наукової проблеми. Спільне і відмінне між ними. Редагування. |
|
93 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Бібліографічний пошук на
тему наукової роботи із залученням сучасних інформаційно-комунікативних
технологій. Бібліографія. Анотація. |
|
94 |
|
Основні поняття морфології. Словозміна. Парадигма.
Словоформа. Повнозначні та службові частини мови. Вигуки і модальні слова. Взаємоперехід частин
мови. З історії вивчення частин мови. |
|
95–96 |
|
Уроки мовленнєвого
розвитку. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із
творчим завданням. |
|
97 |
|
Іменник як частина мови. Лексико-граматичні розряди
іменників. Граматичні категорії іменника. Категорія числа, її значення та
граматичні засоби вираження. Число іменників. Іменники, що вживаються в обох
числових формах, мають лише форму однини або множини. Особливості роду іменників – назв осіб за професією,
посадою, званням тощо. Стилістичні особливості
іменників середнього і спільного роду. |
|
98 |
|
Словозмінні
паралелі іменників, їхні стилістичні особливості. Форми іменників О.в. і М.в. з прийменниками на
позначення руху у просторі. Н.в. іменників із
сполучниками як, мов, неначе, мов. |
|
99 |
|
Відмінювання іменників ІІ відміни. Родовий відмінок іменників
ІІ відміни. Невідмінювані іменники. Стилістичне використання кличного
відмінка. |
|
100 |
|
Стилістичні особливості форм числа іменників.
Стилістичне використання кличного відмінка іменників. Порушення норм відмінювання іменників у художньому мовленні. |
|
101– 102 |
|
Уроки мовленнєвого
розвитку. Контрольний твір-стаття в газету на морально-етичну, професійну
тему. |
|
103 |
|
Прикметник як частина мови. Лексико-граматичні розряди
прикметників, їхні особливості і функціонування в мовленні. Перехід відносних
прикметників у якісні, присвійних у якісні і відносні. |
|
104 |
|
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх.
Зміни приголосних при творенні ступенів порівняння прикметників. Повні і
короткі форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних прикметників,
особливості функціонування їх у сучасній українській мові. |
|
105 |
|
Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання прикметників. |
|
106 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Аудіювання текстів дiалогічного та
монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Різновиди аудіювання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне). |
|
107 |
|
Стилістичне використання якісних, відносних, присвійних
прикметників. Стилістична роль повних і коротких прикметників. Синоніміка
прикметників і непрямих відмінків іменників. Словник
епітетів української мови. |
|
108 |
|
Своєрідність займенника як частини мови. Розряди
займенників за значенням, характеристика їх. Групи
займенників. |
|
109 |
|
Відмінювання займенників. Явище прономіналізації. Правопис
займенників. Написання заперечних,
неозначених займенників. Перехід займенників в інші частини мови. Стилістичні функції
займенників. |
|
110 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Електронний лист. Смс- повідомлення. |
|
111 |
|
Числівник як частина мови. Формування числівника як
частини мови. Число і числівник. Розряди числівників за значенням,
характеристика їх. Групи числівників за будовою. |
|
112 |
|
Відмінювання числівників. Паралельне використання
відмінкових форм числа. Паралельне вживання числівників з іменниками у
непрямих відмінках. |
|
113 |
|
Синтаксичні функції числівників. Написання числівників і
відчислівникових слів. |
|
114 |
|
Контрольна робота. Українська морфологія як розділ мовознавства (І
частина) (диктант). |
|
115 |
|
Дієслово
як частина мови. Форми дієслова: дієвідмінювані, відмінювані, незмінні. Зміни
звуків в особових формах дієслів. Безособові дієслова. |
|
116 |
|
Особливості семантики, граматичні ознаки дієслів. Дві
основи дієслова. Поділ дієслів на дієвідміни. Словозміна дієслів І та ІІ
дієвідміни. |
|
117 |
|
Види дієслів (доконаний і недоконаний), творення їх,
вживання одного у значенні іншого. Часи дієслів (теперішній, минулий,
майбутній), творення їх. Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий),
творення їх. |
|
118 |
|
Особові, родові, числові форми дієслів. Перехідні і
неперехідні дієслова. Стан дієслова. Зворотні дієслова. Чергування
приголосних в особових формах дієслів теперішнього та майбутнього часу. |
|
119 |
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Доповідь у науковому
стилі (підготовча робота). |
|
120 |
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Доповідь у науковому
стилі (виступ). |
|
121 |
|
Дієприкметник як особлива форма дієслова. Дієслівні та
прикметникові характеристики дієприкметників. Активні
та пасивні дієприкметники, відмінювання їх. |
|
122 |
|
Творення і правопис дієприкметників. Відмінювання і вживання
дієприкметників. Дієприкметниковий
зворот. Перехід дієприкметників у прикметники. Безособові форми на -но, -то. |
|
123 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Усний текст-роздум або
комбінований текст, що відповідає досвіду, інтересам, психологічним
особливостям, для досягнення життєвих цілей. |
|
124 |
|
Дієприслівник. Дієприслівники доконаного і недоконаного
виду. |
|
125 |
|
Дієприслівниковий зворот. Творення і вживання
дієприслівників. |
|
126 |
|
Прислівник як частина мови. Розряди прислівників за
значенням: обставинні й означальні. Морфологічні
типи прислівників. |
|
127 |
|
Ступені порівняння означальних прислівників. Правопис
прислівників і прислівникових сполучень. |
|
128 |
|
Прислівники за походженням. Написання не з прислівниками. |
|
129 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Виступ на зборах, семінарах,
конференції. |
|
Службові частини мови, загальна
характеристика їх |
|||
130 |
|
Прийменник, його особливості. Групи за походженням та
морфологічним складом. Правопис прийменників. Особливості вживання деяких прийменників. Синонімія
прийменників. Перехід повнозначних слів у прийменники. |
|
131 |
|
Сполучники
сурядності та підрядності. Морфологічні типи сполучників. Правопис сполучників. Особливості вживання деяких
сполучників. Перехід повнозначних слів у сполучники. |
|
132 |
|
Частка, функції часток, групи за значенням. Правопис заперечних часток. |
|
133 |
|
Зв’язка. Вигуки, ознаки та розряди їх. Правопис вигуків
і особливості вживання. Розділові знаки у реченнях з вигуками.
Звуконаслідувальні слова. |
|
134 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Ділові папери: звіт про
виконану роботу. |
|
135 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольне
есе. |
|
136 |
|
Стилістичні функції службових частин мови. Синонімія
прийменникових конструкцій. Повторення прийменників, сполучників як засіб
увиразнення мовлення. |
|
137 |
|
Функції модальних, заперечних часток. Естетична
цінність часток і звуконаслідувань. Стилістичні
функції вигуків. Національні етикетні
вигуки. |
|
138 |
|
Контрольна робота. Українська морфологія як розділ мовознавства (ІІ
частина) (тестування). |
|
139 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Побудова розповіді на
соціокультурну тему. |
|
140 |
|
Підсумковий
урок. |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар