Українська мова(10 клас)

 

                           Українська мова

          10 клас

 (70 год на рік, 2 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 10–11 класи. – Рівень стандарту / Голуб Н. Б.,Котусенко О. Ю., Горошкіна О. М., Новосьолова В. І., Романенко Ю. О., Кондесюк Т. В., Король О. М., Тарасенко О. О., Сергєєва Н. В., (Наказ МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 р.).

 

Фронтальні види контрольних робіт

 

 

Форми контролю

І семестр

II семестр

Перевірка мовної теми

2

2

Письмо:

 

 

есе

2

3

 

 

 

 

І  с е м е с т р

 

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Вступ (3 год)

1

 

Лексикографія.         Сучасні        лексикографічні         джерела:       словники, довідкова література (зокрема на електронних носіях). Інформативна

й нормативна функції їх.

2

 

Основні типи словників. Довідкові медійні ресурси.

3

 

Урок     мовленнєвого    розвитку.     Укладання      тематичних      словників-

мінімумів.

Поняття норми в сучасній українській літературній мові (2 год)

4

 

Нормативне і ненормативне мовлення. Типи норм.

5

 

Навчальний диктант. Читання мовчки науково-популярного тексту.

Орфоепічна норма (5 год)

6

 

Основні правила вимовляння голосних і приголосних звуків.

7

 

Орфоепічний словник. Орфоепічна помилка.

8

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усне переказування тексту із творчим


 

 

завданням.

9

 

Наголос у словах.

10

 

Контрольна робота (тестові завдання).

Лексична норма (11 год)

11

 

Лексичне значення слова. Слово і контекст.

12

 

Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність.

13–14

 

Уроки      мовленнєвого    розвитку.     Письмове      переказування      тексту

публіцистичного стилю із творчим завданням.

15

 

Слова     власне

запозичення.

українські

й

запозичені.

Виправдані

й

небажані

16

 

Лексичні і фразеологічні синоніми, антоніми. Слова-пароніми.

17

 

Лексична помилка. Найпоширеніші випадки порушення лексичної

норми.

18–19

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Написання есе. Контрольне есе.

20

 

Фразеологізми.       Багатозначність,       синонімія       й    антонімія      фразео-

логізмів.

21

 

Контрольна робота (тестові завдання).

Практична риторика (9 год)

22

 

Мовленнєва ситуація.

23

 

Особистість мовця (чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність, доброзичливість). Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан

мовця.

24

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усне переказування взірцевих текстів

промов.

25

 

Аудиторія        (слухач,       слухачі).       Види      слухання.       Цілі      слухання.

Моделювання         аудиторії.         Контакт         з       аудиторією.         Прийоми налагодження контакту.

26

 

Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу.

Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту.

27–28

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Написання тексту публічного виступу.

29

 

Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки.

Комунікативний намір. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія.

30

 

Контрольна робота (тестові завдання).

Орфографічна норма (21 год)

31

 

Орфограма. Принципи української орфографії. Орфографічний словник. Орфографічна помилка. Літери на позначення ненаголошених е, и в корені слова.


32

 

Урок мовленнєвого розвитку. Складання конспекту тексту наукового

стилю.

 

  с е м е с т р

33

 

Апостроф. Позначення м’якості приголосних.

34

 

Чергування голосних.

35

 

Чергування       і     зміни      приголосних       при      збігові       їх      у     процесі

словотворення. Спрощення приголосних.

36–37

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Письмове докладне переказування

текстів різних стилів.

38

 

Позиційні чергування у//в, і//й і под.

39

 

Подвоєння літер.

40

 

Правопис префіксів і суфіксів.

41

 

Контрольна робота (тестові завдання).

42

 

Уживання великої літери.

43

 

Написання складних слів разом, окремо, з дефісом.

44–45

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Написання контрольного есе на одну з тем: «Життя в гармонії з природою», «Моє бачення сучасної школи», «Чого варто уникати в спілкуванні», «Ціна недбалості»,

«Гаджети чи реальне спілкування?».

46

 

Написання слів іншомовного походження.

47

 

Складні випадки написання прізвищ і географічних назв.

48

 

Урок мовленнєвого розвитку. Складання ділового листа.

49

 

Написання не, ні з різними частинами мови.

50

 

Правила скорочення слів.

51

 

Навчальний диктант. Аудіювання науково-популярного тексту.

Морфологічна норма (13 год)

52

 

Іменник. Рід іменників.

53–54

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Письмове складання розповіді про

подорож     Україною      або    світом     із    зазначенням     назв    мешканців відвіданих місць.

55

 

Іменники, що мають лише форму однини або множини.

56

 

Закінчення іменників І відміни в орудному відмінку.

57

 

Урок        мовленнєвого       розвитку.        Усне       переказування        тексту

публіцистичного стилю.

58

 

Закінчення      іменників      чоловічого      роду     ІІ      відміни      в    родовому відмінку.        Відмінкові        закінчення       іменників   з   конкретним              та

абстрактним значенням.


59

 

Паралельні закінчення              іменників  чоловічого   роду            давального відмінка,      іменників          знахідного      відмінка,      іменників      місцевого

відмінка однини і множини.

60

 

Особливості кличного відмінка. Творення і відмінювання чоловічих

та жіночих імен по батькові.

61

 

Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку.

62–63

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Написання контрольного есе про

явище природи, що викликає найбільше захоплення й здивування.

64

 

Контрольна робота (тестові завдання).

Практична риторика (6 год)

65

 

Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки.

66

 

Правила ведення суперечки. Аргументи і докази.

67

 

Полемічні прийоми. Мистецтво відповідати на запитання.

68

 

Урок мовленнєвого розвитку. Дискусія на одну з тем: «Гроші.

Навіщо        збирати?       Де      зберігати?       На       що       витрачати?       Як заощаджувати?», «Мовна мода – це добре чи погано?».

69

 

Контрольна робота (тестові завдання).

70

 

Підбиття підсумків за рік.


 

 

10 к л а с       Українська мова

(профільний рівень)

(140 год на рік, 4 год на тиждень)

 

Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 10–11 класи. – Профільний рівень / Мацько  Л.  І., Груба Т. Л., Семеног О. М., Симоненко Т. В. (Наказ МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 р.).

 

Фронтальні види контрольних робіт

 

Форми контролю

І семестр

II семестр

Перевірка мовної теми

3

3

Письмо:

 

 

переказ

1

1

твір

1

1

есе

1

1

 

 

 

 

 

 

І  с е м е с т р

 

 

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

Мова як суспільне явище. Українська мова в Україні

 

 

1

 

Мова як знакова система і суспільне явище.

Мова і держава. Українське законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовнi обов’язки громадян. «Мовний суржик», його причини. Проблеми екології української мови.

 

 

2

 

Урок мовленнєвого розвитку. Офіційне і неофіційне, публічне і непублічне мовленнєве спілкування. Вербальні й невербальні засоби спілкування.

 


 

3

 

Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Українська мова в колі слов’янських мов. Ознаки самобутності української мови.

 

 

4

 

Урок мовленнєвого розвитку. Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок.

 

 

5

 

Культура усного і писемного мовлення, питання культури мовлення в оцінці видатних громадських діячів, учених, письменників.

 

 

6

 

Урок мовленнєвого розвитку. Комунікативні ознаки мовлення. Поняття про комунікативну доцільність, точність, ясність, правильність, чистоту, логіку, послідовність, образність, виразність, естетичність мови.

 

 

7

 

Поняття про колорит мовлення: урочисте, ввічливе, офіційне, інтимно-ласкаве, фамільярне, гумористичне, сатиричне мовлення. Словник-довідник з культури української мови.

 

З історії розвитку української мови

8

 

Основні етапи формування і розвитку української національної мови.

 

 

 

9

 

Поява писемності у східних слов’ян. Створення слов’янського алфавіту. Роль Кирила і Мефодія у становленні слов’янської писемності. Кирилиця як основа для розвитку слов’янських систем письма. Види письма в період Київської Русі.

 

 

10

 

Короткі відомості з історії української писемності.

«Граматика» Мелетія Смотрицького (1619). Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.).

 

11

 

Особливості розвитку української мови на сучасному етапі.

 

Сучасна українська мова як вища форма існування національної мови

 

12

 

Форми існування української мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект, професійні різновиди, жаргон, арго).

 

13

 

Писемна і усна форми літературної мови.

 

14

 

Діалекти як історична база літературних мов.

 

15

 

Територіальні і соціальні діалекти. Мова міста. Мова села.

 


 

16

 

Контрольна робота. Мова як суспільне явище. Українська мова в Україні. З історії розвитку української мови. Сучасна українська мова як вища форма існування національної мови (тестування).

 

Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему

17

 

Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики.

 

18

 

Класифікація голосних і приголосних звуків. Звук мовлення і фонема. Інваріант, позиційний варіант фонеми.

 

 

19

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

 

 

20

 

Зміни голосних і приголосних у мовному потоці. Асимілятивні, дисимілятивні процеси, подовження, спрощення у групах приголосних. Відбиття цих явищ на письмі. Приставні приголосні. Метатеза.

 

 

21

 

Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні. Чергування [о] та [е] з [і]. Чергування [о] і [е] з нулем звука. Чергування [о] з [е] після [ж], [ч], [ш], [дж] та [й].

 

 

22–23

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

 

24

 

Чергування [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с].

 

25

 

Основні випадки чергування у –в, і – й, з – із – зі (зо).

 

26

 

Стилістичні засоби фонетики. Милозвучність української мови. Правильна артикуляція і дикція.

 

27

 

Правильна артикуляція і дикція. Експресивні можливості звуків української мови. Звукопис.

 

Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови

 

 

28

 

Основні норми сучасної літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків та сполучень їх (гортанного і проривного звуків [г] і [ґ], сонорних, [дж], [дз], шиплячих [ж], [ч], [ш], задньоязикових [г], [к], [х], груп приголосних (уподібнення, спрощення), м’яких і пом’якшених, а також подовжених приголосних).

 

29

 

Повноголосся як одна з основних характеристик української вимови. Вимова слів з апострофом.

 


 

30

 

Соціолінгвістичні фактори, що впливають на вимову людини. Основні джерела нормативного мовлення. Мова масмедіа. Сценічна мова. Особливості вимови імен та по батькові.

 

 

31

 

Урок мовленнєвого розвитку. Читання мовчки текстів діалогічного й монологічного характеру, в т. ч. електронного, різних стилів, типів і жанрів мовлення.

 

 

32

 

Інтонаційні особливості українського мовлення. Наголос в українській мові, його види, роль у розрізненні слів та їхніх форм. Паралельне наголошування. Семантико-граматична диференціація лексем за допомогою наголосу.

 

33

 

Орфоепічна норма. Особливості використання орфоепічного словника.

 

Українська графіка. Українська орфографія як учення про систему загальноприйнятих правил написання слів

34

 

З історії становлення і розвитку української графіки й орфографії. Основні принципи української орфографії.

 

35

 

Cкладні випадки вживання м’якого знака, апострофа.

 

36

 

Вживання великої літери. Лапки у власних назвах.

 

37

 

Написання складних слів разом, окремо, через дефіс.

 

38

 

Правопис складноскорочених слів.

 

39

 

Написання чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ.

 

 

40

 

Урок мовленнєвого розвитку. Особливості діалогічного мовлення в різних сферах спілкування. Дебати як форма дискусій.

 

 

41

 

Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок. Графічне скорочення слів. Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного походження. Історичний коментар до різних мовних явищ.

 

 

42

 

Основні орфографічні норми. Типові помилки, зумовлені відхиленням від орфографічної норми. Нововведення в українському правописі.

 

 

43

 

Редагування тексту з орфографічними помилками. Використання орфографічного словника для перевірки написання слів та їхніх форм. Словник іншомовних слів.

 

 

44

 

Контрольна робота. Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему. Українська орфоепія. Українська графіка (диктант).

 


Лексикологія української мови

 

45

 

Слово як основна одиниця мови. Слово і поняття. Системні відношення в лексиці української мови. Семасіологія як учення про значення слів і виразів. Оцінні властивості слів на позначення слуху, зору, дотику.

 

 

46

 

Урок мовленнєвого розвитку. Особливості аудіювання (слухання). Різновиди аудіювання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне).

 

47

 

Багатозначні й однозначні слова. Пряме і переносне значення.

 

 

48

 

Омоніми, види їх: омоформи, омофони, омографи, міжмовні омоніми. Повні і неповні омоніми. Поняття про пароніми.

 

49

 

Синоніми, види їх, уживання. Синонімічний ряд. Антоніми, види їх, уживання.

 

50

 

Лексичні норми. Уживання слова відповідно до його лексичного значення. Використання тлумачного словника.

 

 

51

 

Мовна надмірність (багатослів’я, плеоназм, тавтологія) і мовна недостатність. Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів. Словник символів.

 

 

52

 

Лексика української мови за походженням. Власне українська лексика. Слова, успадковані з індоєвропейських та східнослов’янських мовних спільностей. Українізми в лексичному складі інших мов.

 

 

 

53

 

Запозичена лексика як джерело збагачення лексичного складу мови. Латинські і грецькі елементи у складі різних груп лексики. Причини і джерела лексичних запозичень. Слова іншомовного походження та інтернаціоналізми у складі української мови. Новi iншомовнi запозичення.

 

54

 

Кальки. Варваризми. Старослов’янізми, їхні ознаки, роль у розвитку української мови.

 

55–56

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний твір-роздум на суспільно-політичну тему в публіцистичному стилі.

 

 

 

57

 

Лексика української мови за сферою її використання, стилістичною диференціацією. Загальновживані слова. Лінгвокультуреми – слова з національно-культурним компонентом значення. Лексичне багатство діалектної лексики. Етнографізми. Топоніміка й ономастика у складі української лексики. Етимологія.

 


 

58

 

Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена лексика. Молодіжний сленг. Екзотизми. Пуризми.

Наукова лексика. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни. Канцеляризми. Штампи.

 

59

 

Урок мовленнєвого розвитку. Контрольне есе.

 

 

60

 

Робота з діалектним словником. Стилістичне використання канцеляризмів, штампів. Причини порушень лексичних норм. Явище мовної інтерференції. Словник лінгвістичних термінів.

 

 

61

 

Застарілі слова та різновиди їх. Архаїзми, історизми. Можливiсть вiдтворення духовної культури за архаїчною лексикою. Неологізми. Загальномовні та авторські неологізми.

 

62

 

Контрольна робота. Лексикологія української мови

(тестування).

 

 

63

 

Урок мовленнєвого розвитку. Поняття про текст як продукт мовленнєвої діяльності. Текстоутворювальні категорії.

Закономірності побудови тексту. Інформаційна переробка текстів різних функційних стилів і жанрів.

 

64

 

Повторення та узагальнення вивченого.

 

ІІ  с е м е с т р

 

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

Фразеологія як розділ мовознавства

65

 

Фразеологічні одиниці української мови. Основні ознаки фразеологізмів.

 

 

 

66

 

Урок мовленнєвого розвитку. Поняття про стилістичну систему української мови (стилі, підстилі, стилістичні засоби, способи і прийоми організації стилістичних засобів у тексті). Розмовний стиль, сфера його використання, призначення, основні ознаки.

 

67

 

Джерела української фразеології. Національна специфіка української фразеології.

 

 

68

 

Прислів’я і приказки, крилаті вислови. Стійкі народні порівняння. Побажання, приповідки, каламбури, їхній оцінний зміст.

 

69

 

Багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів.

 

70

 

Фразеологія власне українського походження. Фразеологізми з античної міфології.

 


71

 

Фразеологія художнього мовлення, наукова, публіцистична, офіційно-ділова. Фразеологізми з професійної мови.

 

 

72

 

Урок мовленнєвого розвитку. Фонетичні, інтонаційні, лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості розмовного мовлення. Жанри розмовного мовлення.

 

Українська лексикографія як розділ мовознавства про укладання словників

 

73

 

Урок мовленнєвого розвитку. Науковий стиль, сфери використання і призначення. Основні ознаки наукового стилю: логічність, точність, абстрактність, узагальненість, об’єктивність викладу. Наукова метафорика.

 

 

74

 

Словники як відображення історії і культури українського народу. Загальні відомості про словники. Основні типи словників, особливості їхньої побудови.

 

 

75

 

Енциклопедичні, лінгвістичні (одномовні, двомовні, перекладні) словники. Відмінність словникових статей у різних словниках.

 

76

 

З історії лексикографії. Словник Лаврентія Зизанія

(1596 р.), «Лексикон» Памви Беринди (1627 р.).

 

77

 

Сучасні словники української мови. Українські електронні словники. Стилістичні засоби лексикографії.

 

Морфеміка і словотвір української мови як учення про будову і творення слів

78

 

Морфемна і словотвірна структура слова. Основа похідна і непохідна. Твірна основа.

 

79

 

Основні способи словотвору в сучасній українській мові: морфологічні й неморфологічні.

 

 

80

 

Урок мовленнєвого розвитку. Підстилі наукового стилю: власне науковий, науково-навчальний і науково- популярний та їх особливості.

 

81

 

Історичні зміни в морфемному складі слова. Етимологія як учення про походження слів.

 

82

 

Словотвір іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту.

 

83

 

Творення присвійних прикметників. Творення прикметникових форм від різних географічних назв.

 

84

 

Основні способи творення дієслів, прислівників. Складні, складноскорочені слова, способи творення та написання їх.

 

 

85

 

Урок мовленнєвого розвитку. Основні жанри наукового стилю. Бесіди, дискусії, повідомлення на наукові теми. Структура текстів різних жанрів.

 


 

86

 

Стилістичне використання засобів словотвору. Національно-специфічне вживання зменшено-пестливих форм. Особливості вживання осново- і словоскладання, абревіатур, правильна вимова їх.

 

 

87

 

Усунення помилок, пов’язаних із порушенням норм українського словотвору. Морфемний словник.

Етимологічний словник.

 

 

88

 

Урок мовленнєвого розвитку. Особливості конспектування. Читання наукової, науково-популярної статті, довідкової літератури.

 

 

89

 

Контрольна робота. Фразеологія. Українська лексикографія. Морфеміка і словотвір української мови (тестування).

 

Українська морфологія як розділ мовознавства про частини мови

 

90

 

Морфологічні норми. Морфологічні засоби виразності мови. Граматичні категорії, граматичні значення і граматичні форми. Основні способи вираження граматичних значень.

 

 

91

 

Урок мовленнєвого розвитку. Конспект прочитаного (художнього твору, публіцистичної та науково-популярної статті). Тематичні виписки, план (складний), тези.

 

 

92

 

Урок мовленнєвого розвитку. Написання доповідей, рефератів, анотацій, тез, рецензій з навчально-наукової проблеми. Спільне і відмінне між ними. Редагування.

 

 

93

 

Урок мовленнєвого розвитку. Бібліографічний пошук на тему наукової роботи із залученням сучасних інформаційно-комунікативних технологій. Бібліографія. Анотація.

 

 

 

94

 

Основні поняття морфології. Словозміна. Парадигма. Словоформа.

Повнозначні та службові частини мови. Вигуки і модальні слова. Взаємоперехід частин мови. З історії вивчення частин мови.

 

 

95–96

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

 


 

 

 

97

 

Іменник як частина мови. Лексико-граматичні розряди іменників. Граматичні категорії іменника. Категорія числа, її значення та граматичні засоби вираження. Число іменників. Іменники, що вживаються в обох числових формах, мають лише форму однини або множини.

Особливості роду іменників – назв осіб за професією, посадою, званням тощо. Стилістичні особливості іменників середнього і спільного роду.

 

 

98

 

Словозмінні паралелі іменників, їхні стилістичні особливості. Форми іменників О.в. і М.в. з прийменниками на позначення руху у просторі. Н.в. іменників із сполучниками як, мов, неначе, мов.

 

 

99

 

Відмінювання іменників ІІ відміни. Родовий відмінок іменників ІІ відміни. Невідмінювані іменники. Стилістичне використання кличного відмінка.

 

 

100

 

Стилістичні особливості форм числа іменників. Стилістичне використання кличного відмінка іменників. Порушення норм відмінювання іменників у художньому мовленні.

 

101–

102

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний твір-стаття в газету на морально-етичну, професійну тему.

 

 

103

 

Прикметник як частина мови. Лексико-граматичні розряди прикметників, їхні особливості і функціонування в мовленні. Перехід відносних прикметників у якісні, присвійних у якісні і відносні.

 

 

 

104

 

Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. Зміни приголосних при творенні ступенів порівняння прикметників. Повні і короткі форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних прикметників, особливості функціонування їх у сучасній українській мові.

 

105

 

Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання прикметників.

 

 

106

 

Урок мовленнєвого розвитку. Аудіювання текстів дiалогічного та монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Різновиди аудіювання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне).

 

 

107

 

Стилістичне використання якісних, відносних, присвійних прикметників. Стилістична роль повних і коротких прикметників. Синоніміка прикметників і непрямих відмінків іменників. Словник епітетів української мови.

 


 

108

 

Своєрідність займенника як частини мови. Розряди займенників за значенням, характеристика їх. Групи займенників.

 

 

109

 

Відмінювання займенників. Явище прономіналізації. Правопис займенників. Написання заперечних, неозначених займенників. Перехід займенників в інші частини мови.

Стилістичні функції займенників.

 

110

 

Урок мовленнєвого розвитку. Електронний лист. Смс- повідомлення.

 

 

111

 

Числівник як частина мови. Формування числівника як частини мови. Число і числівник. Розряди числівників за значенням, характеристика їх. Групи числівників за будовою.

 

 

112

 

Відмінювання числівників. Паралельне використання відмінкових форм числа. Паралельне вживання числівників з іменниками у непрямих відмінках.

 

113

 

Синтаксичні функції числівників. Написання числівників і відчислівникових слів.

 

114

 

Контрольна робота. Українська морфологія як розділ мовознавства (І частина) (диктант).

 

 

115

 

Дієслово як частина мови. Форми дієслова: дієвідмінювані, відмінювані, незмінні. Зміни звуків в особових формах дієслів. Безособові дієслова.

 

 

116

 

Особливості семантики, граматичні ознаки дієслів. Дві основи дієслова. Поділ дієслів на дієвідміни. Словозміна дієслів І та ІІ дієвідміни.

 

 

117

 

Види дієслів (доконаний і недоконаний), творення їх, вживання одного у значенні іншого. Часи дієслів (теперішній, минулий, майбутній), творення їх. Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий), творення їх.

 

 

118

 

Особові, родові, числові форми дієслів. Перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова. Зворотні дієслова. Чергування приголосних в особових формах дієслів теперішнього та майбутнього часу.

 

119

 

Урок мовленнєвого розвитку. Доповідь у науковому стилі

(підготовча робота).

 

120

 

Урок мовленнєвого розвитку. Доповідь у науковому стилі

(виступ).

 

 

121

 

Дієприкметник як особлива форма дієслова. Дієслівні та прикметникові характеристики дієприкметників. Активні та пасивні дієприкметники, відмінювання їх.

 


 

122

 

Творення і правопис дієприкметників. Відмінювання і вживання дієприкметників. Дієприкметниковий зворот. Перехід дієприкметників у прикметники. Безособові форми на -но, -то.

 

 

123

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усний текст-роздум або комбінований текст, що відповідає досвіду, інтересам, психологічним особливостям, для досягнення життєвих цілей.

 

124

 

Дієприслівник. Дієприслівники доконаного і недоконаного виду.

 

125

 

Дієприслівниковий зворот. Творення і вживання дієприслівників.

 

 

126

 

Прислівник як частина мови. Розряди прислівників за значенням: обставинні й означальні. Морфологічні типи прислівників.

 

127

 

Ступені порівняння означальних прислівників. Правопис прислівників і прислівникових сполучень.

 

128

 

Прислівники за походженням. Написання не з прислівниками.

 

129

 

Урок мовленнєвого розвитку. Виступ на зборах, семінарах, конференції.

 

Службові частини мови, загальна характеристика їх

 

130

 

Прийменник, його особливості. Групи за походженням та морфологічним складом. Правопис прийменників.

Особливості вживання деяких прийменників. Синонімія прийменників. Перехід повнозначних слів у прийменники.

 

 

131

 

Сполучники сурядності та підрядності. Морфологічні типи сполучників. Правопис сполучників. Особливості вживання деяких сполучників. Перехід повнозначних слів у сполучники.

 

132

 

Частка, функції часток, групи за значенням. Правопис заперечних часток.

 

 

133

 

Зв’язка. Вигуки, ознаки та розряди їх. Правопис вигуків і особливості вживання. Розділові знаки у реченнях з вигуками. Звуконаслідувальні слова.

 

134

 

Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери: звіт про виконану роботу.

 

135

 

Урок мовленнєвого розвитку. Контрольне есе.

 


 

136

 

Стилістичні функції службових частин мови. Синонімія прийменникових конструкцій. Повторення прийменників, сполучників як засіб увиразнення мовлення.

 

 

137

 

Функції модальних, заперечних часток. Естетична цінність часток і звуконаслідувань. Стилістичні функції вигуків.

Національні етикетні вигуки.

 

138

 

Контрольна робота. Українська морфологія як розділ мовознавства (ІІ частина) (тестування).

 

139

 

Урок мовленнєвого розвитку. Побудова розповіді на соціокультурну тему.

 

140

 

Підсумковий урок.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар