Українська мова
9 клас
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 9-го
класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів.
Українська мова: 5–12 класи / Г.Т.Шелехова, В.І.Тихоша, А.М.Корольчук,
В.І.Новосьолова, Я.І.Остаф; за ред. Л.В.Скуратівського. – К., 2005 (зі змінами,
затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І
семестр |
II
семестр |
Перевірка мовної теми |
2 |
2 |
Письмо: |
|
|
переказ |
1 |
1 |
твір |
1 |
1 |
Правопис: |
|
|
диктант |
1 |
1 |
І
с е м е с т р
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
1 |
|
Розвиток української
мови. |
|
Повторення вивченого у 8 класі |
|||
2 |
|
Граматична основа
речення. Односкладне й двоскладне речення. |
|
3 |
|
Розділові знаки у
простому ускладненому реченні. |
|
4 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості
орієнтування в ситуації спілкування в інтернет-просторі, зокрема в
соцмережах. Уникання небажаного й
небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам. |
|
Синтаксис. Пунктуація. Пряма й непряма
мова |
|||
5 |
|
Пряма мова. Інтонування речень із прямою мовою. |
|
6 |
|
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
|
7 |
|
Непряма мова як засіб передавання чужої мови. Заміна прямої
мови непрямою. |
|
8 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний вибірковий переказ
тексту наукового стилю |
|
9 |
|
Цитата як спосіб передавання чужої мови. |
|
10 |
|
Діалог. Розділові знаки в діалозі |
|
11 |
|
Узагальнення й систематизація з теми «Пряма й непряма
мова» |
|
12 |
|
Контрольна робота. Повторення вивченого у 8-му класі. Пряма і непряма мова (тестування). |
|
Складне речення. Складносурядне речення |
|||
13 |
|
Складне речення, його
ознаки. Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком. |
|
14 |
|
Складносурядне
речення, його будова й засоби зв’язку між його частинами. |
|
15 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Стилі, типи мовлення (повторення). Жанри мовлення. Вибірковий усний переказ тексту
художнього стилю. |
|
16 |
|
Смислові зв’язки між
частинами складносурядного речення. |
|
17 |
|
Розділові знаки між
частинами складносурядного речення. |
|
18 |
|
Редагування речень, у
яких допущено граматичні помилки. |
|
19– 20 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний
письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням. |
|
Складнопідрядне
речення |
|||
21 |
|
Складнопідрядне
речення, його будова й засоби зв’язку в ньому. Підрядні сполучники й сполучні
слова в складнопідрядних реченнях. Основні види
складнопідрядних речень. |
|
22 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Резюме. Заява. |
|
23 |
|
Складнопідрядні
речення з підрядними означальними, з’ясувальними. |
|
24 |
|
Складнопідрядні
речення з обставинними підрядними частинами.
Складнопідрядні речення з підрядними способу дії й ступеня, порівняння. |
|
25 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-роздум у публіцистичному стилі
мовлення на суспільну тему. |
|
26 |
|
Контрольний диктант. |
|
27 |
|
Складнопідрядні
речення з підрядними місця й часу. |
|
28 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний
письмовий твір-роздум на морально-етичну тему. |
|
29 |
|
Складнопідрядні
речення з підрядними причини, наслідку, мети. |
|
30 |
|
Складнопідрядні речення з
підрядними умови, допусту. Добір та обговорення питань, виражених
складнопідрядними реченнями для проведення в класі анкетування «Як ти
ставишся до дистанційної самоосвіти». |
|
31 |
|
Контрольна робота. Складне речення і його
ознаки. Складносурядне речення. Складнопідрядне речення (тестування). |
|
32 |
|
Повторення та
узагальнення вивченого. |
|
ІІ с е м е с т р
33 |
|
Складнопідрядне
речення з кількома підрядними частинами. |
|
34 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Стислий усний переказ публіцистичного стилю
(за складним планом). |
|
35– 36 |
|
Розділові знаки у
складнопідрядному реченні з кількома підрядними частинами. |
|
37 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Есе (орієнтовна тема: «Що робить мене щасливим(ою)») з
використанням складнопідрядних
речень. |
|
Безсполучникове складне речення |
|||
38 |
|
Безсполучникове
складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного
речення. |
|
39 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у
публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему. |
|
40– 41 |
|
Кома і крапка з комою
у безсполучниковому складному реченні. |
|
42– 43 |
|
Двокрапка у
безсполучниковому складному реченні. |
|
44– 45 |
|
Тире у
безсполучниковому складному реченні. |
|
46 |
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Діалог-обговорення |
|
|
|
актуальної теми. |
|
47 |
|
Створення
проекту статті до Вікіпедії «Безсполучникове складне речення». |
|
48– 49 |
|
Уроки мовленнєвого
розвитку. Контрольний твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному
стилі (орієнтовні теми: «Своє, рідне – своєрідне», «Як відшукати свій шлях у
житті», «Чи зможуть із часом селфі замінити родинні фотографії») з використанням
безсполучникових речень. |
|
50 |
|
Контрольна робота. Складнопідрядне речення з кількома підрядними
частинами. Безсполучникове речення. (тестування). |
|
Складні
речення з різними видами зв’язку |
|||
51– 52 |
|
Складні
речення з різними видами зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим). |
|
53– 54 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний вибірковий
письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень з різними видами
зв’язку). |
|
55– 56 |
|
Розділові знаки у
складних реченнях з різними видами зв’язку. |
|
57 |
|
Обговорення
питання «Чи придатна рок-музика для передавання патріотичних настроїв, думок,
закликів?» з ілюструванням виступів прикладами сучасних українських рокових
пісень. Викладення підсумків обговорення для розміщення на шкільному
веб-сайті у формі роздуму, що містить складні речення з різними видами
сполучникового й безсполучникового
зв’язку. |
|
58 |
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Складання
й розігрування діалогів – обговорень (прочитаної книжки, музичних новинок
тощо) з різними співрозмовниками – товаришем (неформальне спілкування) та
вчителем в офіційній ситуації. Складання й розігрування діалогу-домовленості
(наприклад: щодо озеленення шкільного приміщення) з відповідною аргументацією
(потребою очищення й природного
зволоження повітря; зонування середовища, декорування приміщення та ін.). |
|
Текст як одиниця мовлення й продукт
мовленнєвої діяльності |
|||
59 |
|
Текст, основні ознаки
його. Будова тексту. Мікротема й абзац. |
|
60 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної
статей. |
|
61 |
|
Ключові слова в
тексті й абзаці. Види й засоби міжфразового зв’язку
(повторення й узагальнення). |
|
62 |
|
Контрольний диктант. |
|
63 |
|
Повторення вивчених
розділових знаків у простому і складному реченнях. |
|
64 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Конспект сприйнятого на слух
науково-навчального тексту. |
|
65 |
|
Контрольна робота. Складні речення з різними
видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої
діяльності (тестування). |
|
Узагальнення й систематизація вивченого |
|||
66 |
|
Мовні аспекти
вивчення речення (порядок слів у реченні). Редагування
словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки. |
|
67 |
|
Мовні аспекти
вивчення речення (граматична основа, види речень). |
|
68 |
|
Орфографія. |
|
69 |
|
Пунктуація. |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар