Українська мова(9 клас)

       Українська мова

      9 клас

(70 год, 2 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для 9-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–12 класи / Г.Т.Шелехова, В.І.Тихоша, А.М.Корольчук, В.І.Новосьолова, Я.І.Остаф; за ред. Л.В.Скуратівського. – К., 2005 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).

 

Фронтальні види контрольних робіт

 

 

Форми контролю

І семестр

II семестр

Перевірка мовної теми

2

2

Письмо:

 

 

переказ

1

1

твір

1

1

Правопис:

 

 

диктант

1

1

 

 

І  с е м е с т р

 

 

 

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

Вступ

1

 

Розвиток української мови.

 

Повторення вивченого у 8 класі

2

 

Граматична основа речення. Односкладне й двоскладне речення.

 

3

 

Розділові знаки у простому ускладненому реченні.

 

 

4

 

Урок мовленнєвого розвитку. Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості орієнтування в ситуації спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах.

Уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам.

 


Синтаксис. Пунктуація. Пряма й непряма мова

5

 

Пряма мова. Інтонування речень із прямою мовою.

 

6

 

Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

 

7

 

Непряма мова як засіб передавання чужої мови. Заміна прямої мови непрямою.

 

8

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усний вибірковий переказ тексту наукового стилю

 

9

 

Цитата як спосіб передавання чужої мови.

 

10

 

Діалог. Розділові знаки в діалозі

 

11

 

Узагальнення й систематизація з теми «Пряма й непряма мова»

 

12

 

Контрольна робота. Повторення вивченого у 8-му класі. Пряма і непряма мова (тестування).

 

Складне речення. Складносурядне речення

13

 

Складне речення, його ознаки. Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком.

 

14

 

Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку між

його частинами.

 

 

15

 

Урок мовленнєвого розвитку. Стилі, типи мовлення (повторення). Жанри мовлення. Вибірковий усний переказ тексту художнього стилю.

 

16

 

Смислові зв’язки між частинами складносурядного

речення.

 

17

 

Розділові знаки між частинами складносурядного речення.

 

18

 

Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки.

 

19–

20

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

 

Складнопідрядне речення

 

21

 

Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому. Підрядні сполучники й сполучні слова в складнопідрядних реченнях. Основні види складнопідрядних речень.

 

22

 

Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Резюме.

Заява.

 

23

 

Складнопідрядні речення з підрядними означальними, з’ясувальними.

 


 

24

 

Складнопідрядні речення з обставинними підрядними

частинами. Складнопідрядні речення з підрядними способу дії й ступеня, порівняння.

 

25

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-роздум у

публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему.

 

26

 

Контрольний диктант.

 

27

 

Складнопідрядні речення з підрядними місця й часу.

 

28

 

Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-роздум на морально-етичну тему.

 

29

 

Складнопідрядні речення з підрядними причини, наслідку,

мети.

 

 

30

 

Складнопідрядні речення з підрядними умови, допусту. Добір та обговорення питань, виражених складнопідрядними реченнями для проведення в класі

анкетування «Як ти ставишся до дистанційної самоосвіти».

 

 

31

 

Контрольна робота. Складне речення і його ознаки. Складносурядне речення. Складнопідрядне речення

(тестування).

 

32

 

Повторення та узагальнення вивченого.

 

ІІ  с е м е с т р

 

33

 

Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами.

 

34

 

Урок мовленнєвого розвитку. Стислий усний переказ

публіцистичного стилю (за складним планом).

 

35–

36

 

Розділові знаки у складнопідрядному реченні з кількома підрядними частинами.

 

 

37

 

Урок мовленнєвого розвитку. Есе (орієнтовна тема: «Що робить мене щасливим(ою)») з використанням

складнопідрядних речень.

 

Безсполучникове складне речення

38

 

Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення.

 

 

39

 

Урок мовленнєвого розвитку. Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему.

 

40–

41

 

Кома і крапка з комою у безсполучниковому складному

реченні.

 

42–

43

 

Двокрапка у безсполучниковому складному реченні.

 

44–

45

 

Тире у безсполучниковому складному реченні.

 

46

 

Урок мовленнєвого розвитку. Діалог-обговорення

 


 

 

актуальної теми.

 

47

 

Створення проекту статті до Вікіпедії «Безсполучникове складне речення».

 

 

 

48–

49

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі (орієнтовні теми: «Своє, рідне – своєрідне», «Як відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть із часом

селфі замінити родинні фотографії») з використанням безсполучникових речень.

 

 

50

 

Контрольна робота. Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами. Безсполучникове речення.

(тестування).

 

Складні речення з різними видами зв’язку

51–

52

 

Складні речення з різними видами зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим).

 

53–

54

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень з різними видами зв’язку).

 

55–

56

 

Розділові знаки у складних реченнях з різними видами

зв’язку.

 

 

 

 

57

 

Обговорення питання «Чи придатна рок-музика для передавання патріотичних настроїв, думок, закликів?» з ілюструванням виступів прикладами сучасних українських рокових пісень. Викладення підсумків обговорення для розміщення на шкільному веб-сайті у формі роздуму, що містить складні речення з різними видами сполучникового

й безсполучникового зв’язку.

 

 

 

 

 

58

 

Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діалогів – обговорень (прочитаної книжки, музичних новинок тощо) з різними співрозмовниками – товаришем (неформальне спілкування) та вчителем в офіційній ситуації.

Складання й розігрування діалогу-домовленості (наприклад: щодо озеленення шкільного приміщення) з відповідною аргументацією (потребою очищення й природного зволоження повітря; зонування середовища, декорування приміщення та ін.).

 

Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності

59

 

Текст, основні ознаки його. Будова тексту. Мікротема й абзац.

 

60

 

Урок мовленнєвого розвитку. Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей.

 

61

 

Ключові слова в тексті й абзаці. Види й засоби

міжфразового зв’язку (повторення й узагальнення).

 


62

 

Контрольний диктант.

 

63

 

Повторення вивчених розділових знаків у простому і

складному реченнях.

 

64

 

Урок мовленнєвого розвитку. Конспект сприйнятого на

слух науково-навчального тексту.

 

 

65

 

Контрольна робота. Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності

(тестування).

 

Узагальнення й систематизація вивченого

 

66

 

Мовні аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні).

Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки.

 

67

 

Мовні аспекти вивчення речення (граматична основа, види

речень).

 

68

 

Орфографія.

 

69

 

Пунктуація.

 

70

 

Підсумковий урок.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар