Українська мова (8 клас)

 

   Українська мова

 8 клас

(70 год, 2 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, В.І.Новосьолова, М.І.Пентилюк, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).

 

Фронтальні види контрольних робіт

 

Форми контролю

І семестр

II семестр

Перевірка мовної теми

2

2

Письмо:

 

 

переказ

1

1

твір

1

1

Правопис:

 

 

диктант

1

1

 

І  с е м е с т р

 

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

Вступ

1

 

Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу.

 

Повторення та узагальнення вивченого. Пунктуація

 

2

 

Урок мовленнєвого розвитку. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення; засоби міжфразового зв’язку в тексті.

 

 

3

 

Лексикологія. Фразеологія. Редагування речень, що містять

неправильно відтворені або недоречно вжиті фразеологізми.

 

4

 

Морфологія й орфографія.

 

5

 

Основні правила правопису (за вибором учителя).

 

Синтаксис. Пунктуація

6

 

Словосполучення. Будова й види словосполучень за способом вираження головного слова.

 

7

 

Урок мовленнєвого розвитку. Різновиди аудіювання:

ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Особливості

 


 

 

будови опису пам’ятки історії й культури. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії й культури.

 

8

 

Речення прості й складні (повторення), двоскладні й

односкладні.

 

9

 

Граматична помилка та умовне позначення її (практично).

 

10

 

Контрольний диктант.

 

Просте речення. Двоскладне речення

 

 

11

 

Головні й другорядні члени речення. Підмет і присудок. Способи вираження підмета. Складання тексту листа- запрошення на відкриття шкільного краєзнавчого музею (меморіальної дошки, пам’ятника історичній особі) з

уживанням речень із простими та складними підметами.

 

 

12

 

Способи вираження присудка. Простий і складений присудок (іменний і дієслівний). Узгодження головних членів речення. Тире між підметом і присудком.

 

 

13

 

Урок мовленнєвого розвитку. Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й узагальнення

матеріалу в науковому стилі.

 

14

 

Речення поширені і непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос.

 

 

15

 

Урок мовленнєвого розвитку. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі.

 

 

16

 

Означення, додаток і обставини як другорядні члени речення (повторення). Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс;

прикладки, що беруться в лапки.

 

 

17–

18

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному

стилі (за простим або складним планом) з використанням прикладок.

 

 

19

 

Види обставин (за значенням), способи вираження їх. Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів

комами.

 

20

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Просте речення. Двоскладне речення».

 

21

 

Контрольна робота. Синтаксис. Пунктуація. Просте

речення. Двоскладне речення (тестування).

 

Односкладні прості речення. Неповні речення

 

22

 

Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Односкладне речення як частина складного речення.

 


 

23

 

Означено-особові та узагальнено-особові речення. Добір для постерів-мотиваторів актуальних девізів (цитат),

виражених означено-особовими реченнями.

 

24

 

Неозначено-особові та безособові речення.

 

25

 

Односкладні прості речення з головним членом у формі

підмета (називні).

 

 

 

 

26

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-опис пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням називних речень для позначення місця.

Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури.

 

27

 

Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях.

 

 

28–

29

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі з

використанням неповних речень та односкладних речень.

 

30

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми

«Односкладні прості речення. Неповні речення».

 

 

31

 

Контрольна робота. Просте речення. Двоскладне речення. Односкладні прості речення. Неповні речення

(тестування).

 

32

 

Повторення та узагальнення вивченого.

 

ІІ  с е м е с т р

 

Речення з однорідними членами

 

33

 

Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим, змішаним зв’язком). Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові).

 

34

 

Урок мовленнєвого розвитку. Конспект прочитаного

науково-навчального тексту; тематичні виписки.

 

35

 

Кома між однорідними членами. Читання мовчки текстів

різних стилів, що містять однорідні члени речення.

 

 

 

36

 

Поширені і непоширені однорідні члени речення. Речення з кількома рядами однорідних членів. Складання тексту для розміщення на шкільному веб-сайті про корисні для школярів лінгвістичні онлайн-словники (з використанням речень, ускладнених однорідними членами).

 

37

 

Однорідні й неоднорідні означення.

 

 

38

 

Урок мовленнєвого розвитку. Особливості будови опису місцевості. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста)

на основі особистих спостережень і вражень у художньому

 


 

 

стилі (за складним планом) з використанням речень, ускладнених однорідними членами речення.

 

 

39

 

Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами

(повторення й поглиблення). Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.

 

40

 

Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. План роботи.

 

41

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення з однорідними членами».

 

42

 

Контрольний диктант.

 

Речення зі звертаннями, вставними словами

(словосполученнями, реченнями)

43

 

Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання. Розділові знаки при звертанні.

 

44

 

Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів і словосполучень за значенням.

 

45

 

Розділові знаки при вставних словах (словосполученнях,

реченнях).

 

 

46

 

Урок мовленнєвого розвитку. Складання та розігрування діалогу-розпитування або домовляння (телефонної розмови) з використанням вставних слів (словосполучень, речень).

 

47

 

Розділові знаки при звертанні і вставних словах.

 

 

48–

49

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом).

 

 

50

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями,

реченнями)».

 

 

51

 

Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) (тестування).

 

Речення з відокремленими членами

 

52

 

Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Розділові знаки при відокремлених членах речення.

 

53

 

Урок мовленнєвого розвитку. Інтерв’ю в публіцистичному

стилі.

 

54–

55

 

Відокремлені означення.

 

56–

57

 

Відокремлені прикладки.

 

58

 

Відокремлені додатки.

 

59–

 

Відокремлені обставини. Складання допису дискусійного

 


60

 

характеру до блога «Чи переможе книжку комп’ютер, а

бібліотеку – інтернет?» з використанням відокремлених обставин.

 

 

61–

62

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням

відокремлених означень та обставин.

 

63–

64

 

Відокремлені уточнювальні члени речення.

 

65

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення

з відокремленими членами».

 

66

 

Контрольна робота. Речення з відокремленими членами

(тестування).

 

Повторення в кінці року відомостей про просте речення

 

67

 

Словосполучення. Речення, його види. Редагування

словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки.

 

68

 

Головні та другорядні члени речення.

 

69

 

Розділові знаки у простому ускладненому реченні.

 

70

 

Підсумковий урок.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар