Українська мова
8 клас
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 8-го
класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів.
Українська мова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова,
В.І.Новосьолова, М.І.Пентилюк, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І
семестр |
II
семестр |
Перевірка мовної теми |
2 |
2 |
Письмо: |
|
|
переказ |
1 |
1 |
твір |
1 |
1 |
Правопис: |
|
|
диктант |
1 |
1 |
І
с е м е с т р
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
1 |
|
Мова – найважливіший
засіб спілкування, пізнання і впливу. |
|
Повторення та узагальнення вивченого.
Пунктуація |
|||
2 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри
й типи мовлення; засоби міжфразового зв’язку в тексті. |
|
3 |
|
Лексикологія.
Фразеологія. Редагування речень, що містять неправильно
відтворені або недоречно вжиті фразеологізми. |
|
4 |
|
Морфологія й
орфографія. |
|
5 |
|
Основні правила
правопису (за вибором учителя). |
|
Синтаксис.
Пунктуація |
|||
6 |
|
Словосполучення.
Будова й види словосполучень за способом вираження головного слова. |
|
7 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне,
вивчальне, критичне. Особливості |
|
|
|
будови опису пам’ятки історії й
культури. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії й культури. |
|
8 |
|
Речення прості й
складні (повторення), двоскладні й односкладні. |
|
9 |
|
Граматична помилка та
умовне позначення її (практично). |
|
10 |
|
Контрольний диктант. |
|
Просте речення. Двоскладне речення |
|||
11 |
|
Головні й другорядні члени
речення. Підмет і присудок. Способи вираження підмета. Складання тексту
листа- запрошення на відкриття шкільного краєзнавчого музею (меморіальної
дошки, пам’ятника історичній особі) з уживанням
речень із простими та складними підметами. |
|
12 |
|
Способи вираження
присудка. Простий і складений присудок (іменний і дієслівний). Узгодження головних членів речення. Тире між підметом і
присудком. |
|
13 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Повідомлення на тему про
мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає
зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому
стилі. |
|
14 |
|
Речення поширені і
непоширені (повторення). Порядок
слів у реченні. Логічний наголос. |
|
15 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з
елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі. |
|
16 |
|
Означення, додаток і обставини як другорядні члени
речення (повторення). Прикладка як
різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що
беруться в лапки. |
|
17– 18 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний
докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток
історії й культури в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням
прикладок. |
|
19 |
|
Види обставин (за значенням), способи вираження їх.
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами. |
|
20 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Просте речення. Двоскладне
речення». |
|
21 |
|
Контрольна робота. Синтаксис. Пунктуація. Просте речення. Двоскладне речення (тестування). |
|
Односкладні прості речення. Неповні
речення |
|||
22 |
|
Односкладні прості
речення з головним членом у формі присудка. Односкладне речення як частина
складного речення. |
|
23 |
|
Означено-особові
та узагальнено-особові речення. Добір для постерів-мотиваторів актуальних
девізів (цитат), виражених
означено-особовими реченнями. |
|
24 |
|
Неозначено-особові та
безособові речення. |
|
25 |
|
Односкладні прості
речення з головним членом у формі підмета (називні). |
|
26 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Усний твір-опис пам’ятки
історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за простим або
складним планом) з використанням називних речень для позначення місця. Складання
й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач
(матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії
та культури. |
|
27 |
|
Повні й неповні
речення. Тире в неповних реченнях. |
|
28– 29 |
|
Уроки
мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії й
культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі з використанням неповних речень та односкладних речень. |
|
30 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Односкладні прості
речення. Неповні речення». |
|
31 |
|
Контрольна робота. Просте речення. Двоскладне речення. Односкладні прості
речення. Неповні речення (тестування). |
|
32 |
|
Повторення та
узагальнення вивченого. |
|
ІІ с е м е с т р
Речення з однорідними членами |
|||
33 |
|
Однорідні
члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим, змішаним зв’язком). Смислові відношення між однорідними членами речення
(єднальні, протиставні, розділові). |
|
34 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Конспект прочитаного науково-навчального
тексту; тематичні виписки. |
|
35 |
|
Кома між однорідними
членами. Читання мовчки текстів різних стилів, що містять однорідні
члени речення. |
|
36 |
|
Поширені
і непоширені однорідні члени речення. Речення з кількома рядами однорідних
членів. Складання тексту для розміщення на шкільному веб-сайті про корисні
для школярів лінгвістичні онлайн-словники (з використанням речень,
ускладнених однорідними членами). |
|
37 |
|
Однорідні й неоднорідні
означення. |
|
38 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Особливості будови опису місцевості. Усний твір-опис
місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і
вражень у художньому |
|
|
|
стилі (за складним планом) з
використанням речень, ускладнених однорідними членами речення. |
|
39 |
|
Узагальнювальні слова
в реченнях з однорідними членами (повторення
й поглиблення). Двокрапка й тире при
узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
40 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. План
роботи. |
|
41 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Речення з однорідними членами». |
|
42 |
|
Контрольний диктант. |
|
Речення зі звертаннями, вставними
словами (словосполученнями, реченнями) |
|||
43 |
|
Звертання
непоширені й поширені. Риторичне звертання. Розділові знаки при звертанні. |
|
44 |
|
Вставні
слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів і словосполучень за
значенням. |
|
45 |
|
Розділові знаки при
вставних словах (словосполученнях, реченнях). |
|
46 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання та розігрування діалогу-розпитування або
домовляння (телефонної розмови) з використанням вставних слів
(словосполучень, речень). |
|
47 |
|
Розділові знаки при
звертанні і вставних словах. |
|
48– 49 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний стислий
письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в
художньому стилі (за складним планом). |
|
50 |
|
Узагальнення
й систематизація вивченого з теми «Речення зі звертаннями, вставними словами
(словосполученнями, реченнями)». |
|
51 |
|
Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Речення зі звертаннями, вставними словами
(словосполученнями, реченнями) (тестування). |
|
Речення з відокремленими членами |
|||
52 |
|
Поняття про
відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Розділові знаки при відокремлених членах речення. |
|
53 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Інтерв’ю в публіцистичному стилі. |
|
54– 55 |
|
Відокремлені означення. |
|
56– 57 |
|
Відокремлені
прикладки. |
|
58 |
|
Відокремлені додатки. |
|
59– |
|
Відокремлені
обставини. Складання допису дискусійного |
|
60 |
|
характеру до блога
«Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку –
інтернет?» з використанням відокремлених обставин. |
|
61– 62 |
|
Уроки мовленнєвого
розвитку. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на
основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі
(за складним планом) з використанням відокремлених означень та обставин. |
|
63– 64 |
|
Відокремлені
уточнювальні члени речення. |
|
65 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Речення з відокремленими
членами». |
|
66 |
|
Контрольна робота. Речення з відокремленими членами (тестування). |
|
Повторення в кінці року відомостей про
просте речення |
|||
67 |
|
Словосполучення.
Речення, його види. Редагування словосполучень і
речень, у яких допущено граматичні помилки. |
|
68 |
|
Головні та другорядні
члени речення. |
|
69 |
|
Розділові знаки у
простому ускладненому реченні. |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар