Українська мова(6 клас)

               Українська мова

6     клас

(122 год, 3,5 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р.).

 

Фронтальні види контрольних робіт

 

Форми контролю

І семестр

II семестр

Перевірка мовної теми

4

4

Письмо:

 

 

переказ

1

1

твір

1

Правопис:

 

 

диктант

1

1

 

І  с е м е с т р

 

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

Вступ

1

 

Краса і багатство української мови.

 

 

 

2

 

Урок мовленнєвого розвитку. Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресант мовлення (той, хто говорить або пише), адресат мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично).

 

Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого

3

 

Словосполучення й речення. Головні члени речення. Просте речення.

 

 

4

 

Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Складання листа до осені з використанням риторичних звертань та однорідних членів

речення (письмово).

 

 

5

 

Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про стилі і типи мовлення. Аудіювання текстів діалогічного й монологічного характеру, у яких поєднано різні типи

 


 

 

мовлення (розповідь, опис, елементи роздуму).

 

6

 

Складне речення. Розділові знаки у складному реченні.

 

7

 

Пряма мова. Діалог. Основні орфограми та пунктограми

(за вибором учителя).

 

8

 

Контрольний диктант.

 

 

 

 

 

 

9

 

Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування (вітання, знайомство й представлення, пропозиція допомоги людині, що опинилася в скрутній ситуації).

Складання й розігрування діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі інтернет.

Складання й розігрування діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам.

 

Лексикологія

 

10

 

Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів.

 

 

11

 

Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично). Редагування речень і текстів, у яких

допущено лексичні помилки.

 

 

12

 

Написання слів, що ввійшли в українську мову з інших мов

(слова іншомовного походження): букви и, і. Правопис знака м’якшення у словах іншомовного походження.

 

 

13

 

Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту,

використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично).

 

 

14

 

Правопис апострофа у словах іншомовного походження. Подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. Добирання українських відповідників до

вжитих у реченнях (текстах) іншомовних слів.

 

 

15

 

Урок мовленнєвого розвитку. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму.

 

16

 

Активна й пасивна лексика української мови: застарілі

слова (архаїзми й історизми), неологізми.

 

17

 

Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, діалектні слова.

 

18

 

Професійні слова й терміни, просторічні слова.

 

19

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми

 


 

 

«Лексикологія».

 

20

 

Контрольна робота. Лексикологія (тестування).

 

Фразеологія

21

 

Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

 

22

 

Джерела українських фразеологізмів. Ознайомлення із фразеологічним словником.

 

 

23

 

Урок мовленнєвого розвитку. Докладний усний переказ

художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

 

24

 

Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів.

 

 

 

25

 

Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати

героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів.

 

26

 

Фразеологізми в ролі членів речення. Редагування речень

і текстів, у яких неправильно вжито фразеологізми.

 

27

 

Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору.

 

28

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми

«Фразеологія».

 

29

 

Контрольна робота. Фразеологія (тестування).

 

Словотвір. Орфографія

30

 

Змінювання і творення слів. Твірне слово.

 

 

 

31

 

Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів

і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу.

 

32

 

Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.

 

 

 

 

33

 

Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням -чн- (-шн-). Створення оповідання про віртуальну мандрівку Україною з використанням іменників, утворених від поданих прикметників (наприклад: полтавський – Полтавщина; вінницький – Вінниччина та ін.).

 

 

34

 

Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксами

-ств(о), -зтв(о), -цтв(о).

 

35

 

Складні слова. Сполучні о, е в складних словах.

 

36

 

Творення складноскорочених слів, правопис

 


 

 

складноскорочених слів.

 

37

 

Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів з пів-.

 

38

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми

«Словотвір. Орфографія».

 

39

 

Контрольна робота. Словотвір. Орфографія (тестування).

 

Іменник

 

40

 

Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично).

 

41

 

Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні

ознаки, синтаксична роль.

 

42

 

Урок мовленнєвого розвитку. Будова опису приміщення.

 

 

 

43

 

Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). Велика буква та лапки у власних назвах. Складання інформаційного допису до шкільної газети або шкільного веб-сайта про подію з життя класу з використанням іменників – власних назв (імен і прізвищ однокласників, географічних назв і т. ін.).

 

44

 

Збірні іменники. Рід іменників (повторення). Іменники

спільного роду.

 

45–

46

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

 

47

 

Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.

 

48

 

Відмінки іменників. Кличний відмінок. Особливості

написання іменників у кличному відмінку.

 

 

49

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. Визначення ролі іменників в описі приміщення.

 

50

 

Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й

групи.

 

51

 

Відмінювання іменників І відміни.

 

 

52–

53

 

Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду II відміни.

 

54

 

Відмінювання іменників ІІІ – IV відмін.

 

55

 

Контрольна робота. Іменник (І частина) (тестування).

 

56

 

Повторення та узагальнення вивченого.

 

ІІ  с е м е с т р

 

57–

 

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників.

 


58

 

 

 

59

 

Відмінювання іменників, що мають лише форму множини.

 

 

60

 

Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові.

 

61

 

Не з іменниками.

 

62

 

Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я),

-ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о).

 

63–

64

 

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

 

65

 

Контрольний диктант.

 

66

 

Урок мовленнєвого розвитку. Поняття про офіційно- діловий стиль.

 

 

 

67

 

Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівського музею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного заповідника та ін.).

 

68

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми

«Іменник».

 

69

 

Контрольна робота. Іменник (ІІ частина) (тестування).

 

Прикметник

70

 

Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

71

 

Групи прикметників за значенням: якісні, відносні,

присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу.

 

72

 

Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх.

 

 

 

73

 

Урок мовленнєвого розвитку. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису). Читання мовчки прозових і

поетичних текстів, що містять описи природи, визначення в них прикметників, з’ясування їхньої ролі в описах.

 

74

 

Відмінювання прикметників.

 

75

 

Прикметники твердої й м’якої груп.

 

76

 

Перехід прикметників в іменники.

 

77

 

Творення прикметників (практично).

 

 

78

 

Урок мовленнєвого розвитку. Докладний усний переказ

художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

 

79

 

Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-,

-ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.

 

80

 

Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-),

-ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-.

 


81

 

Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи.

 

82

 

Написання не з прикметниками.

 

83

 

Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового переказу.

 

 

84

 

Написання -н- і -нн- у прикметниках. Створення мікротексту з висловленням захоплення, схвалення вчинку знайомої людини (знаменної події), з використанням

прикметників типу несказанний, незрівнянний, неоціненний.

 

85–

86

 

Написання складних прикметників разом і через дефіс.

 

87

 

Написання прізвищ прикметникової форми.

 

88

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми

«Прикметник».

 

89

 

Контрольна робота. Прикметник (тестування).

 

Числівник

90

 

Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

91

 

Числівники кількісні (на позначення цілих чисел, дробові,

збірні) і порядкові.

 

92

 

Числівники прості, складні й складені.

 

 

 

93

 

Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі,

С. Васильківського, І. Айвазовського та ін.

 

94–

95

 

Відмінювання числівників.

 

96

 

Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору.

 

97

 

Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.

 

98

 

Роздільне написання складених числівників.

 

99

 

Написання разом порядкових числівників з -тисячний.

 

100

 

Узгодження числівників з іменниками.

 

 

101

 

Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі.

 

102

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми

«Числівник».

 

103

 

Контрольна робота. Числівник (тестування).

 

Займенник

104

 

Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

105

 

Розряди займенників за значенням: особові, зворотний,

 


 

 

присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення).

 

 

 

106

 

Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії»,

«У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів.

 

107–

108

 

Відмінювання займенників усіх розрядів.

 

109

 

Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору.

 

110

 

Приставний н у формах особових і вказівних займенників.

 

111

 

Написання разом і через дефіс неозначених займенників.

 

112

 

Правопис заперечних займенників.

 

113–

114

 

Написання займенників із прийменниками окремо.

 

 

115

 

Урок мовленнєвого розвитку. Есей світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх»)

 

116

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми

«Займенник».

 

117

 

Контрольна робота. Займенник (тестування).

 

Повторення в кінці року

118

 

Лексикологія. Редагування речень (текстів), у яких допущено лексичні та граматичні помилки.

 

119

 

Фразеологія.

 

120

 

Словотвір та орфографія.

 

121

 

Морфологія й орфографія.

 

122

 

Підсумково-узагальнювальний урок.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар