Українська мова
6 клас
(122 год, 3,5 год на
тиждень)
Календарно-тематичне планування для 6-го
класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів.
Українська мова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова,
Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі
змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06.
2017 р.).
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І
семестр |
II
семестр |
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
Письмо: |
|
|
переказ |
1 |
1 |
твір |
|
1 |
Правопис: |
|
|
диктант |
1 |
1 |
І
с е м е с т р
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
1 |
|
Краса і багатство
української мови. |
|
2 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про
ситуацію спілкування та її складники: адресант мовлення (той, хто говорить
або пише), адресат мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та
основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично). |
|
Повторення, узагальнення й поглиблення
вивченого |
|||
3 |
|
Словосполучення
й речення. Головні члени речення. Просте речення. |
|
4 |
|
Звертання,
вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Складання листа до
осені з використанням риторичних звертань та однорідних членів речення (письмово). |
|
5 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про стилі і типи мовлення.
Аудіювання текстів діалогічного й монологічного характеру, у яких поєднано
різні типи |
|
|
|
мовлення (розповідь,
опис, елементи роздуму). |
|
6 |
|
Складне речення.
Розділові знаки у складному реченні. |
|
7 |
|
Пряма мова. Діалог.
Основні орфограми та пунктограми (за вибором учителя). |
|
8 |
|
Контрольний диктант. |
|
9 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Складання й розігрування діалогу
етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування
(вітання, знайомство й представлення, пропозиція допомоги людині, що
опинилася в скрутній ситуації). Складання й розігрування діалогу відповідно до ситуації
спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо
безпеки спілкування телефоном та в мережі інтернет. Складання й
розігрування діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання
небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам. |
|
Лексикологія |
|||
10 |
|
Групи слів за
походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. |
|
11 |
|
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання
слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично). Редагування
речень і текстів, у яких допущено лексичні
помилки. |
|
12 |
|
Написання слів, що
ввійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного
походження): букви и, і. Правопис
знака м’якшення у словах іншомовного походження. |
|
13 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Повторення вивченого про
текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних
засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). |
|
14 |
|
Правопис
апострофа у словах іншомовного походження. Подвоєння букв у загальних і
власних назвах іншомовного походження. Добирання українських відповідників до вжитих у реченнях
(текстах) іншомовних слів. |
|
15 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складний план прослуханого або прочитаного тексту;
простий план власного висловлення. Будова
елементарного роздуму. |
|
16 |
|
Активна й пасивна
лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й
історизми), неологізми. |
|
17 |
|
Групи слів за
вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, діалектні слова. |
|
18 |
|
Професійні слова й
терміни, просторічні слова. |
|
19 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого
з теми |
|
|
|
«Лексикологія». |
|
20 |
|
Контрольна робота. Лексикологія
(тестування). |
|
Фразеологія |
|||
21 |
|
Фразеологізми.
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. |
|
22 |
|
Джерела українських
фразеологізмів. Ознайомлення із фразеологічним словником. |
|
23 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Докладний усний переказ художнього тексту
розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
24 |
|
Прислів’я, приказки,
крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
25 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі
власних спостережень і вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я
пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним»,
«У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням
фразеологізмів. |
|
26 |
|
Фразеологізми в ролі
членів речення. Редагування речень і текстів, у яких
неправильно вжито фразеологізми. |
|
27 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору. |
|
28 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Фразеологія». |
|
29 |
|
Контрольна
робота. Фразеологія (тестування). |
|
Словотвір.
Орфографія |
|||
30 |
|
Змінювання і творення
слів. Твірне слово. |
|
31 |
|
Основні
способи словотворення: префіксальний, суфіксальний,
префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова
префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або
слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
|
32 |
|
Словотвірний
ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
|
33 |
|
Зміни приголосних при
творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а)
від прикметників на -ський, -цький;
буквосполученням -чн- (-шн-).
Створення оповідання про віртуальну мандрівку Україною з використанням
іменників, утворених від поданих прикметників (наприклад: полтавський – Полтавщина; вінницький –
Вінниччина та ін.). |
|
34 |
|
Зміни
приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із
суфіксами -ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
35 |
|
Складні слова.
Сполучні о, е в складних словах. |
|
36 |
|
Творення
складноскорочених слів, правопис |
|
|
|
складноскорочених слів. |
|
37 |
|
Правопис складних
слів разом і через дефіс, написання слів з пів-. |
|
38 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Словотвір.
Орфографія». |
|
39 |
|
Контрольна робота. Словотвір. Орфографія (тестування). |
|
Іменник |
|||
40 |
|
Повторення вивченого
про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика
частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично). |
|
41 |
|
Іменник як частина
мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична
роль. |
|
42 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Будова опису приміщення. |
|
43 |
|
Іменники загальні й власні, конкретні та
абстрактні (повторення й поглиблення).
Велика буква та лапки у власних назвах. Складання інформаційного допису до
шкільної газети або шкільного веб-сайта про подію з життя класу з
використанням іменників – власних назв (імен і прізвищ однокласників,
географічних назв і т. ін.). |
|
44 |
|
Збірні іменники. Рід
іменників (повторення). Іменники спільного роду. |
|
45– 46 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий
вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
47 |
|
Число
іменників (повторення). Іменники,
що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
48 |
|
Відмінки іменників.
Кличний відмінок. Особливості написання іменників у
кличному відмінку. |
|
49 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень
або за картиною в художньому стилі. Визначення ролі
іменників в описі приміщення. |
|
50 |
|
Відмінювання іменників.
Поділ іменників на відміни й групи. |
|
51 |
|
Відмінювання іменників
І відміни. |
|
52– 53 |
|
Відмінювання
іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в
родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях
іменників чоловічого роду II відміни. |
|
54 |
|
Відмінювання іменників
ІІІ – IV відмін. |
|
55 |
|
Контрольна робота. Іменник (І частина) (тестування). |
|
56 |
|
Повторення та
узагальнення вивченого. |
|
ІІ с е м е с т р
57– |
|
Незмінювані іменники.
Рід незмінюваних іменників. |
|
58 |
|
|
|
59 |
|
Відмінювання
іменників, що мають лише форму множини. |
|
60 |
|
Написання й
відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. Складання власного родоводу з додержанням правил
написання чоловічих та жіночих імен по батькові. |
|
61 |
|
Не з іменниками. |
|
62 |
|
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
|
63– 64 |
|
Правопис складних
іменників (повторення й поглиблення). |
|
65 |
|
Контрольний диктант. |
|
66 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Поняття про офіційно- діловий стиль. |
|
67 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному
веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів
до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівського музею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного
заповідника та ін.). |
|
68 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Іменник». |
|
69 |
|
Контрольна робота. Іменник (ІІ частина) (тестування). |
|
Прикметник |
|||
70 |
|
Прикметник: загальне
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
71 |
|
Групи прикметників за
значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід
прикметників з однієї групи в іншу. |
|
72 |
|
Ступені порівняння
якісних прикметників, творення їх. |
|
73 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному
тексті різних типів мовлення (розповіді й опису). Читання мовчки прозових і поетичних текстів, що
містять описи природи, визначення в них прикметників, з’ясування їхньої ролі
в описах. |
|
74 |
|
Відмінювання
прикметників. |
|
75 |
|
Прикметники твердої й
м’якої груп. |
|
76 |
|
Перехід прикметників в
іменники. |
|
77 |
|
Творення прикметників (практично). |
|
78 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Докладний усний переказ художнього тексту
розповідного характеру з елементами опису природи. |
|
79 |
|
Написання
прикметників із суфіксами: -еньк-,
-есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. |
|
80 |
|
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-. |
|
81 |
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що
містить опис природи. |
|
82 |
|
Написання не з прикметниками. |
|
83 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового переказу. |
|
84 |
|
Написання -н- і -нн- у прикметниках. Створення мікротексту з висловленням
захоплення, схвалення вчинку знайомої людини (знаменної події), з
використанням прикметників типу несказанний, незрівнянний, неоціненний. |
|
85– 86 |
|
Написання складних
прикметників разом і через дефіс. |
|
87 |
|
Написання прізвищ
прикметникової форми. |
|
88 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Прикметник». |
|
89 |
|
Контрольна робота. Прикметник
(тестування). |
|
Числівник |
|||
90 |
|
Числівник: загальне
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
91 |
|
Числівники кількісні
(на позначення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові. |
|
92 |
|
Числівники прості,
складні й складені. |
|
93 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний
письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень
або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А.
Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін. |
|
94– 95 |
|
Відмінювання
числівників. |
|
96 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору. |
|
97 |
|
Буква ь на кінці числівників і перед
закінченням у непрямих відмінках. |
|
98 |
|
Роздільне написання
складених числівників. |
|
99 |
|
Написання разом
порядкових числівників з -тисячний. |
|
100 |
|
Узгодження числівників
з іменниками. |
|
101 |
|
Правильне
вживання числівників на позначення дат і часу. Створення інформаційного
допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на
позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. |
|
102 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Числівник». |
|
103 |
|
Контрольна робота. Числівник
(тестування). |
|
Займенник |
|||
104 |
|
Займенник: загальне
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
105 |
|
Розряди займенників
за значенням: особові, зворотний, |
|
|
|
присвійні, вказівні; питальні й
відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення). |
|
106 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір розповідного характеру з елементами
роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї
мрії», «У чому полягає
гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з
використанням займенників, що належать до різних розрядів. |
|
107– 108 |
|
Відмінювання
займенників усіх розрядів. |
|
109 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору. |
|
110 |
|
Приставний н у формах особових і вказівних
займенників. |
|
111 |
|
Написання разом і
через дефіс неозначених займенників. |
|
112 |
|
Правопис заперечних
займенників. |
|
113– 114 |
|
Написання
займенників із прийменниками окремо. |
|
115 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Есей світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна
назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх») |
|
116 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Займенник». |
|
117 |
|
Контрольна робота. Займенник
(тестування). |
|
Повторення
в кінці року |
|||
118 |
|
Лексикологія.
Редагування речень (текстів), у яких допущено лексичні та граматичні помилки. |
|
119 |
|
Фразеологія. |
|
120 |
|
Словотвір та
орфографія. |
|
121 |
|
Морфологія й
орфографія. |
|
122 |
|
Підсумково-узагальнювальний
урок. |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар