Українська мова(7 клас)

    Українська  мова

    7  клас

(88 год, 2,5 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р.).

Фронтальні види контрольних робіт

 

Форми контролю

І семестр

II семестр

Перевірка мовної теми

3

3

Письмо:

переказ

1

1

твір

1

Правопис:

диктант

1

1

І  с е м е с т р

 

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

Вступ

 

1

 

Літературна норма української мови. Колективне укладання переліку цікавих українськомовних сайтів для школярів.

 

 

2

 

Урок мовленнєвого розвитку. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у

тексті. Мікротема тексту (практично).

 

Повторення та узагальнення вивченого

3

 

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях.

 

4–5

 

Вивчені частини мови, правопис їх.

 

 

6

 

Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль.

Аудіювання тексту публіцистичного стилю.

 

 

 

7

 

Урок мовленнєвого розвитку. Написання есе  (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами.

 


Морфологія. Орфографія. Дієслово

8

 

Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки,

синтаксична роль.

 

 

9

 

Форми дієслова (загальне ознайомлення). Складання тексту для руханки (гасла спортивної команди, девізу команди,

що братиме участь у присвяченому певній суспільній події флешмобі) з використанням різних особових форм дієслів.

 

10

 

Неозначена форма (інфінітив). Доконаний і недоконаний

види дієслова.

 

 

11

 

Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний стислий

письмовий переказ розповідного тексту в художньому стилі про виконання певних дій.

 

12

 

Часи дієслова. Теперішній час.

 

13

 

Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового переказу.

 

14

 

Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.

 

15

 

Майбутній час.

 

16

 

Дієслова І і II дієвідміни. Букви е, и в особових

закінченнях дієслів І і II дієвідмін (повторення).

 

17

 

Контрольна робота. Дієслово (І частина) (тестування).

 

18

 

Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу.

 

19

 

Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).

 

20

 

Творення дієслів умовного і наказового способу. Знак

м’якшення в дієсловах наказового способу.

 

21

 

Безособові дієслова. Способи творення дієслів.

 

 

22

 

Урок мовленнєвого розвитку. Особливості будови опису зовнішності людини. Докладний усний переказ

розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом).

 

23

 

Не з дієсловами. Правопис -ться, -шся в дієсловах

(повторення).

 

24

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми

«Дієслово».

 

25

 

Контрольна робота. Дієслово (ІІ частина) (тестування).

 

Дієприкметник

26

 

Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне

значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

27

 

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами.

 

 

 

28

 

Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і

дієприкметникових зворотів (за складним планом).

 

29

 

Активні й пасивні дієприкметники. Творення,

 


 

 

відмінювання і правопис активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу.

 

30

 

Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору.

 

31

 

Правопис відмінкових закінчень дієприкметників. Дієслівні форми на -но, -то.

 

 

 

32

 

Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на

-но, -то.

 

33

 

Контрольний диктант.

 

 

34

 

Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи заміни їх.

 

35

 

-Н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках

дієприкметникового походження.

 

36

 

Не з дієприкметниками.

 

 

 

 

 

37

 

Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена (перемога).

Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як

ошпарений; як громом прибитий).

 

38

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми

«Дієприкметник».

 

39

 

Контрольна робота. Дієприкметник (тестування).

 

40

 

Повторення та узагальнення вивченого.

 

ІІ  с е м е с т р

 

Дієприслівник

41

 

Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

 

42–

43

 

Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові. Редагування речень і текстів, у яких допущено помилки у вживанні дієприслівникових

зворотів.

 

44

 

Вид і час дієприслівників. Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, творення їх.

 

45

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій

 


 

 

на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом).

 

46

 

Не з дієприслівниками.

 

 

 

47–

48

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовні теми:

«Душу я у вишивку вкладаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів

улюблене заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує контент для заповнення блога»).

 

49

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми

«Дієприслівник».

 

50

 

Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору.

 

51

 

Контрольна робота. Дієприслівник (тестування).

 

Прислівник

52

 

Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

53

 

Розряди прислівників (практично).

 

54

 

Ступені порівняння прислівників.

 

55

 

Творення й правопис прислівників. Букви -н- та -нн- у прислівниках.

 

56

 

Не і ні з прислівниками.

 

57

 

И та і в кінці прислівників.

 

 

58

 

Правопис прислівників на -о, -е утворених від прикметників і дієприкметників. Читання мовчки тексту, що містить прислівники, з’ясування ролі прислівників у мовленні.

 

 

 

59

 

Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій із використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів (наприклад: не розв’язані вчасно; не виконані належним

чином; не звірені за словником, не згаяний (час) та ін.).

 

 

60–

61

 

Написання прислівників окремо, разом, через дефіс. Складання тексту рекламного буклета молодіжного вбрання з використанням прислівникових сполук до лиця, до смаку, не до речі, не до вподоби, на вибір, в міру.

 

62–

63

 

Написання прислівникових словосполучень типу: раз у

раз, з дня на день.

 

64–

65

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Складання анотації на книжку з використанням прислівників.

 

66

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми

«Прислівник».

 

67

 

Контрольна робота. Прислівник (тестування).

 


Прийменник

 

68

 

Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види

прийменників за будовою.

 

69

 

Урок мовленнєвого розвитку. Портретний нарис у публіцистичному стилі.

 

70

 

Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних

прийменників разом, окремо та через дефіс.

 

 

 

71

 

Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково- іменникові конструкції в ролі членів речення. Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні

прийменників (у три години дня; консультація по фізиці; не прийшов із-за хвороби).

 

72

 

Контрольний диктант.

 

Сполучник

 

73

 

Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й

підрядності.

 

74

 

Написання сполучників разом та окремо.

 

 

75

 

Урок мовленнєвого розвитку. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за

простим планом).

 

 

 

76

 

Розрізнення сполучників й однозвучних слів. Синонімічні й антонімічні сполучники. Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте – про те, зате

– за те, якби – як би та ін.)».

 

Частка

77

 

Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та

словотворчі.

 

78

 

Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично).

 

 

79

 

Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний

письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.

 

 

80

 

Правопис часток не і ні з різними частинами мови

(узагальнення). Складання проекту логотипа рідного міста (села, школи, класу) з використанням у його описі різних частин мови з часткою не і префіксом не.

 

81

 

Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового переказу.

 

82

 

Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки.

 


Вигук

83

 

Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Виразне читання текстів з вигуками.

 

84

 

Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.

 

85

 

Контрольна робота. Прийменник, сполучник, частка, вигук (тестування).

 

Узагальнення й систематизація вивченого

86–

87

 

Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні.

 

88

 

Підсумковий урок.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар