Українська мова
7 клас
(88 год, 2,5 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 7-го
класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів.
Українська мова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова,
Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі
змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06.
2017 р.).
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І
семестр |
II
семестр |
Перевірка мовної теми |
3 |
3 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
|
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
І
с е м е с т р
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
1 |
|
Літературна норма
української мови. Колективне укладання переліку цікавих українськомовних
сайтів для школярів. |
|
2 |
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Відомості
про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні
особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема
тексту (практично). |
|
Повторення та узагальнення вивченого |
|||
3 |
|
Розділові знаки у
вивчених синтаксичних конструкціях. |
|
4–5 |
|
Вивчені частини мови,
правопис їх. |
|
6 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Аудіювання тексту
публіцистичного стилю. |
|
7 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Написання есе
(орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна
цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з
використанням речень зі звертаннями та вставними словами. |
|
Морфологія. Орфографія. Дієслово |
|||
8 |
|
Дієслово: загальне
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
9 |
|
Форми дієслова (загальне
ознайомлення). Складання тексту для руханки (гасла спортивної команди,
девізу команди, що
братиме участь у присвяченому певній суспільній події флешмобі) з
використанням різних особових форм дієслів. |
|
10 |
|
Неозначена форма
(інфінітив). Доконаний і недоконаний види дієслова. |
|
11 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту в художньому
стилі про виконання певних дій. |
|
12 |
|
Часи дієслова.
Теперішній час. |
|
13 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового переказу. |
|
14 |
|
Минулий час. Зміна
дієслів у минулому часі. |
|
15 |
|
Майбутній час. |
|
16 |
|
Дієслова І і II
дієвідміни. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І
і II
дієвідмін (повторення). |
|
17 |
|
Контрольна робота. Дієслово (І частина) (тестування). |
|
18 |
|
Дієвідмінювання дієслів
теперішнього й майбутнього часу. |
|
19 |
|
Способи дієслів
(дійсний, умовний, наказовий). |
|
20 |
|
Творення дієслів
умовного і наказового способу. Знак м’якшення в дієсловах
наказового способу. |
|
21 |
|
Безособові дієслова.
Способи творення дієслів. |
|
22 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Особливості будови опису
зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту
художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). |
|
23 |
|
Не з дієсловами.
Правопис -ться, -шся в дієсловах (повторення). |
|
24 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Дієслово». |
|
25 |
|
Контрольна робота. Дієслово (ІІ частина) (тестування). |
|
Дієприкметник |
|||
26 |
|
Дієприкметник як
особлива форма дієслова: загальне значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
27 |
|
Дієприкметниковий
зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами. |
|
28 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною
українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у
художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових
зворотів (за складним планом). |
|
29 |
|
Активні й пасивні
дієприкметники. Творення, |
|
|
|
відмінювання і
правопис активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу. |
|
30 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору. |
|
31 |
|
Правопис відмінкових
закінчень дієприкметників. Дієслівні форми на -но, -то. |
|
32 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу
(оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в
офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то. |
|
33 |
|
Контрольний диктант. |
|
34 |
|
Обмеженість
уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній
українській мові, способи заміни їх. |
|
35 |
|
-Н- у
дієприкметниках та -нн- у
прикметниках дієприкметникового походження. |
|
36 |
|
Не з дієприкметниками. |
|
37 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Складання й розігрування діалогів
відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням
дієприкметників (наприклад: освічений,
розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені
(зусилля), заслужена (перемога). Складання
й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із
використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий). |
|
38 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Дієприкметник». |
|
39 |
|
Контрольна робота. Дієприкметник
(тестування). |
|
40 |
|
Повторення та
узагальнення вивченого. |
|
ІІ с е м е с т р
Дієприслівник |
|||
41 |
|
Дієприслівник як
особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична
роль. |
|
42– 43 |
|
Дієприслівниковий
зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному
дієприслівникові. Редагування речень і текстів, у яких допущено помилки у
вживанні дієприслівникових зворотів. |
|
44 |
|
Вид і час
дієприслівників. Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, творення їх. |
|
45 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі
про виконання певних дій |
|
|
|
на основі власних
спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом). |
|
46 |
|
Не з дієприслівниками. |
|
47– 48 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний
письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи
в художньому стилі (орієнтовні теми: «Душу
я у вишивку вкладаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі»,
«Збирання моделей човнів – улюблене
заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує контент для заповнення
блога»). |
|
49 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Дієприслівник». |
|
50 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору. |
|
51 |
|
Контрольна робота.
Дієприслівник (тестування). |
|
Прислівник |
|||
52 |
|
Прислівник: загальне
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
53 |
|
Розряди прислівників (практично). |
|
54 |
|
Ступені порівняння
прислівників. |
|
55 |
|
Творення й правопис
прислівників. Букви -н- та -нн- у прислівниках. |
|
56 |
|
Не і ні з прислівниками. |
|
57 |
|
И та і в кінці
прислівників. |
|
58 |
|
Правопис прислівників
на -о, -е утворених від
прикметників і дієприкметників. Читання мовчки тексту, що містить
прислівники, з’ясування ролі прислівників у мовленні. |
|
59 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діалогів відповідно до
запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій із
використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів (наприклад: не розв’язані вчасно; не виконані належним чином; не звірені за словником, не згаяний (час) та
ін.). |
|
60– 61 |
|
Написання
прислівників окремо, разом, через дефіс. Складання тексту рекламного буклета
молодіжного вбрання з використанням прислівникових сполук до лиця, до смаку, не до речі, не до
вподоби, на вибір, в міру. |
|
62– 63 |
|
Написання
прислівникових словосполучень типу: раз
у раз, з дня на день. |
|
64– 65 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Складання анотації на книжку з використанням
прислівників. |
|
66 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Прислівник». |
|
67 |
|
Контрольна робота. Прислівник
(тестування). |
|
Прийменник |
|||
68 |
|
Прийменник
як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні
й реченні. Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за
будовою. |
|
69 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Портретний нарис у публіцистичному стилі. |
|
70 |
|
Непохідні й похідні
прийменники. Написання похідних прийменників разом,
окремо та через дефіс. |
|
71 |
|
Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково-
іменникові конструкції в ролі членів речення. Редагування речень, у яких
допущено помилки у вживанні прийменників (у три години дня; консультація по фізиці; не прийшов із-за хвороби). |
|
72 |
|
Контрольний диктант. |
|
Сполучник |
|||
73 |
|
Сполучник
як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням.
Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники
сурядності й підрядності. |
|
74 |
|
Написання сполучників
разом та окремо. |
|
75 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Докладний усний переказ
тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом). |
|
76 |
|
Розрізнення сполучників й однозвучних слів. Синонімічні
й антонімічні сполучники. Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники й
однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте – про те, зате – за те, якби – як би та ін.)». |
|
Частка |
|||
77 |
|
Частка як службова
частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. |
|
78 |
|
Частки, що надають слову або реченню додаткових
відтінків (практично). |
|
79 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру
в публіцистичному стилі. |
|
80 |
|
Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення).
Складання проекту логотипа рідного міста (села, школи, класу) з використанням
у його описі різних частин мови з часткою не і префіксом не. |
|
81 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового переказу. |
|
82 |
|
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки. |
|
Вигук |
|||
83 |
|
Вигук
як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Виразне читання текстів
з вигуками. |
|
84 |
|
Дефіс у вигуках. Кома
і знак оклику при вигуках. |
|
85 |
|
Контрольна робота. Прийменник, сполучник, частка, вигук (тестування). |
|
Узагальнення й систематизація вивченого |
|||
86– 87 |
|
Узагальнення й
систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у
мовленні. |
|
88 |
|
Підсумковий урок. |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар