Українська література (6 клас)

    Українська література

6   клас

(70 год, 2 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література: 5–9 класи. К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).

 

Обов’язкова кількість видів контролю

 

 

І семестр

ІІ семестр

Контрольні роботи у формі:

3

3

· контрольного класного твору;

· інших завдань (тестів, відповідей на

1

2

1

2

запитання тощо)

 

 

Уроки мовленнєвого розвитку

2 (у+п)

2 (у+п)

Уроки позакласного читання

2

2

Уроки літератури рідного краю

2

2

Уроки виразного читання

1

1

Перевірка зошитів

4

5

І  с е м е с т р

 

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

Вступ

 

1

 

Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книжки впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.

 

Загадково прекрасна і славна давнина України

 

2

 

Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Основні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.

ТЛ: народна пісня.

 

 

 

Вивчити напам’ять 2 пісні (на вибір).

 

 

3

 

Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні),

«Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) (на вибір).

 

4

 

Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить»,

«Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» (на вибір).


 

5

 

Веснянки: «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця» (на вибір).

ТЛ: рефрен, анафора.

 

 

6

 

Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви колискових, лексичні особливості їх.

ТЛ: колискова.

 

7

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-роздум «Пісня –

душа народу».

 

8

 

Контрольна робота. Вступ. Календарно-обрядові пісні.

(розгорнуті відповіді на запитання).

 

9

 

Урок літератури рідного краю Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

 

 

10

 

Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського, М. Вербицького – Національний гімн нашої держави.

ТЛ: гімн.

Вивчити напам’ять

 

11

 

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її звʼязок із «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка, духовним гімном України.

 

Вивчити напам’ять одну пісню (на вибір).

 

12

 

«Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і

Г. Труха. Патріотичні мотиви пісень літературного походження.

 

 

13

 

Микола Вороний. Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі

«Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини.

ТЛ: ліричний герой (повторення), ліро-епічний твір, поема.

 

14

 

Краса природи рідного краю в поемі. Образи та художні

засоби твору. Актуальність поеми.

 

15

 

Урок позакласного читання. Євген Гуцало. «До Танаськи по молоко».

 

 

16

 

Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече

вода в синє море…»).

Вивчити напам’ять.

17

 

Історична основа поеми «Іван Підкова». Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору.

 

18

 

Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Художні

особливості поеми.

 

19

 

Урок виразного читання. Конкурс на найкращого декламатора улюбленої поезії Тараса Шевченка.

 

20

 

Контрольна робота. Пісні літературного походження,

Микола Вороний, Тарас Шевченко (тестування).

 

21

 

Володимир Рутківський. Коротко про письменника.

 


 

 

«Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Історична основа твору. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.

 

22

 

Поєднання у творі фантастичного і реального. Проблеми,

порушені у творі.

 

 

23

 

Образи козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька. Засудження підступності,

жорстокості та підлості зрадників. Аналіз художніх засобів.

 

24

 

Урок мовленнєвого розвитку. Написання вітального слова на честь літературного героя.

 

Я і світ

25

 

Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії».

 

 

26

 

Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява у вірші «Як дитиною, бувало...».

Вивчити напам’ять «Як дитиною,

бувало…».

27

 

«Тиша морська» – пейзажно-мариністичний малюнок.

 

28

 

Урок позакласного читання. Оксана Іваненко. «Друкар книжок небачених».

 

 

29–

30

 

Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Наша слава – козацька звитяга» (за твором В. Рутківського

«Джури козака Швайки»), «Неповторний світ дитинства в поезіях Лесі Українки».

 

31

 

Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

 

32

 

Повторення та узагальнення вивченого.

 

 

II  с е м е с т р

 

Я і світ (продовження)

 

33

 

Володимир Винниченко. Дитинство письменника.

«Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками.

 

 

34

 

Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.

ТЛ: головний герой, другорядні герої.

 

35

 

Роль художніх засобів у творі. Портрет, пейзаж, діалоги у творі.

 

36

 

Урок позакласного читання. Володимир Винниченко.

«Кумедія з Костем».

 

37

 

Станіслав Чернілевський. Стисло про письменника.

 


 

 

«Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність).

Образ рідної людини та важливість родинних цінностей.

 

 

38

 

Ірина Жиленко. Основні відомості про письменницю. Поєднання реального і фантастичного в поезії «Жар- Птиця».

 

 

39

 

«Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

 

 

 

40

 

Ігор Калинець. Талановитий український поет, автор віршів для дітей. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка»,

«Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір). Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи.

 

Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).

 

41

 

Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. Добро й любов до світу.

ТЛ: притча.

 

42

 

«Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.

 

43

 

Порушення питань моралі, дружби, сили слова у казці-

притчі. Образи твору.

 

44

 

Урок позакласного читання. Емма Андієвська. «Казка про двох пальців».

 

 

45

 

Контрольна робота. Володимир Винниченко, Станіслав Чернілевський, Ірина Жиленко, Ігор Калинець, Емма Андієвська (розгорнуті відповіді на запитання).

 

46

 

Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю

письменників-земляків.

 

Пригоди і романтика

 

47

 

Всеволод Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» (скорочено).

Пригодницький захопливий сюжет твору.

ТЛ: повість, пригодницький твір.

 

48

 

Мрія і дійсність, романтичне у повісті.

 

49

 

Смішне і комічне у творі. Проблематика повісті.

 

50

 

Світ природи у творі. Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Характеристика улюбленого героя.

 

51

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ епізодів

повісті з докладним цитуванням авторського тексту.

 

 

52

 

Ярослав Стельмах. Основні відомості про письменника.

«Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані

 


 

 

образним словом.

 

53

 

Уява, фантазія і романтичність у житті сучасної людини. Реальні (звичайні) та пригодницькі події в повісті.

 

54

 

Характеристика образів Сергія і Митька. Допитливість,

винахідливість, кмітливість хлопчиків.

 

 

55

 

Урок виразного читання. Читання прозового уривка з

повісті «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера».

 

 

 

56

 

Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книжок для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» – фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності.

ТЛ: сюжет, його елементи.

 

57

 

Робота над змістом твору. Проблеми сміливості й боягузтва в повісті.

 

58

 

Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.

 

59

 

Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги.

Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

 

 

60

 

Контрольна робота. Письмовий твір «Безсмертя і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі» (за вивченими творами).

 

Гумористичні твори

 

 

 

61

 

Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Роль гумору в житті українців. Леонід Глібов – визначний український байкар, поет. Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці «Щука». Побудова байки.

ТЛ: гумор (повторення), сатира, байка (повторення),

алегорія, мораль.

 

 

62

 

«Муха і Бджола». Зневага до надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці «Жаба і Віл».

 

63

 

Урок мовленнєвого розвитку. Написання листа авторові

байок Леонідові Глібову.

 

 

 

64

 

Степан Руданський. Коротко про письменника. Співомовки С. Руданського – унікальне явище у світовому письменстві. Показ кмітливості народу у співомовці

«Добре торгувалось».

ТЛ: гумореска, співомовка.

 

 

 

65

 

«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність.

 


 

66–

67

 

Павло Глазовий. Стисло про письменника. «Еволюція»,

«Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик» (2–3 твори на вибір). Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.

Вивчити напамʼять одну

гумореску (на вибір).

68

 

Контрольна робота. Леонід Глібов, Степан Руданський,

Павло Глазовий (тестування).

 

69

 

Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю

письменників-земляків.

 

70

 

Підсумковий урок.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар