Українська література
6
клас
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне
планування для 6-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх
навчальних закладів: Українська література: 5–9 класи. К.В.Таранік-Ткачук,
М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова,
Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН
№ 804 від 07.06.2017 р.).
Обов’язкова кількість видів
контролю
|
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні роботи у
формі: |
3 |
3 |
·
контрольного класного твору; · інших завдань (тестів, відповідей на |
1 2 |
1 2 |
запитання тощо) |
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку |
2
(у+п) |
2
(у+п) |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Уроки літератури рідного краю |
2 |
2 |
Уроки виразного читання |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
І
с е м е с т р
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
1 |
|
Книжка
в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни
формату книжки впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті»
твору. |
|
Загадково прекрасна і славна давнина
України |
|||
2 |
|
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті
українців. Основні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна
пісня. |
Вивчити напам’ять 2 пісні (на вибір). |
3 |
|
Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить,
біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні), «Заплету віночок», «Ой вінку мій,
вінку», «Купайло, купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі
криниченька» (жниварські) (на вибір). |
|
4 |
|
Пісні зимового циклу:
«Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова
радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик,
щедрівочка» (на вибір). |
5 |
|
Веснянки: «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала
зозуленька», «А в кривого танця» (на
вибір). ТЛ: рефрен, анафора. |
|
6 |
|
Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой
ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви колискових, лексичні особливості їх. ТЛ: колискова. |
|
7 |
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Усний твір-роздум
«Пісня – душа народу». |
|
8 |
|
Контрольна робота. Вступ. Календарно-обрядові пісні. (розгорнуті відповіді на запитання). |
|
9 |
|
Урок літератури рідного краю Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
10 |
|
Пісні
літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського, М.
Вербицького – Національний гімн нашої держави. ТЛ: гімн. |
Вивчити напам’ять |
11 |
|
Легенда
про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її звʼязок із «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка, духовним
гімном України. |
Вивчити напам’ять одну пісню (на вибір). |
12 |
|
«Ой у лузі червона
калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха. Патріотичні
мотиви пісень літературного походження. |
|
13 |
|
Микола Вороний. Коротко про письменника. Патріотичні
почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля». Роль слова,
пісні, історії в житті будь-якої людини. ТЛ:
ліричний герой (повторення), ліро-епічний твір,
поема. |
|
14 |
|
Краса природи рідного
краю в поемі. Образи та художні засоби твору. Актуальність поеми. |
|
15 |
|
Урок позакласного читання. Євген Гуцало. «До Танаськи по молоко». |
|
16 |
|
Тарас
Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море…»). |
Вивчити
напам’ять. |
17 |
|
Історична
основа поеми «Іван Підкова». Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору. |
|
18 |
|
Героїзм та відвага
козаків та їхнього ватажка. Художні особливості поеми. |
|
19 |
|
Урок виразного читання. Конкурс на найкращого декламатора улюбленої поезії
Тараса Шевченка. |
|
20 |
|
Контрольна робота. Пісні літературного походження, Микола Вороний, Тарас
Шевченко (тестування). |
|
21 |
|
Володимир
Рутківський. Коротко про письменника. |
|
|
|
«Джури козака Швайки» («На козацьких
островах»). Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у
складних ситуаціях. Історична основа твору. Тема боротьби українських козаків
проти татарської орди. |
|
22 |
|
Поєднання у творі
фантастичного і реального. Проблеми, порушені у творі. |
|
23 |
|
Образи козака-характерника
Швайки та його юних помічників Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості
зрадників. Аналіз художніх засобів. |
|
24 |
|
Урок мовленнєвого
розвитку. Написання вітального слова
на честь літературного героя. |
|
Я
і світ |
|||
25 |
|
Леся Українка.
Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Неповторний світ дитинства в
поезії «Мрії». |
|
26 |
|
Образ
мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ,
вільнолюбство, впевненість, розвинена уява у вірші «Як дитиною, бувало...». |
Вивчити
напам’ять «Як дитиною, бувало…». |
27 |
|
«Тиша морська» –
пейзажно-мариністичний малюнок. |
|
28 |
|
Урок позакласного читання. Оксана Іваненко. «Друкар
книжок небачених». |
|
29– 30 |
|
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Наша слава – козацька
звитяга» (за твором В. Рутківського «Джури козака
Швайки»), «Неповторний світ дитинства в поезіях Лесі Українки». |
|
31 |
|
Урок
літератури рідного краю. Ознайомлення з
творчістю письменників-земляків. |
|
32 |
|
Повторення та
узагальнення вивченого. |
|
II с е м е с т р
Я
і світ (продовження) |
|||
33 |
|
Володимир Винниченко.
Дитинство письменника. «Федько-халамидник».
Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками. |
|
34 |
|
Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як
особистість. ТЛ: головний
герой, другорядні герої. |
|
35 |
|
Роль художніх засобів
у творі. Портрет, пейзаж, діалоги у творі. |
|
36 |
|
Урок позакласного читання. Володимир Винниченко. «Кумедія з Костем». |
|
37 |
|
Станіслав
Чернілевський. Стисло про письменника. |
|
|
|
«Теплота
родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». Настрої і почуття,
висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини
та важливість родинних цінностей. |
|
38 |
|
Ірина Жиленко.
Основні відомості про письменницю. Поєднання реального і фантастичного в
поезії «Жар- Птиця». |
|
39 |
|
«Підкова», «Гном у
буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і
шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. |
|
40 |
|
Ігор Калинець. Талановитий український поет, автор
віршів для дітей. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір). Своєрідність форми його
поезій. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в
повсякденному житті. Гармонія людини і
природи. |
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір). |
41 |
|
Емма Андієвська. Сучасна
українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. «Казка про яян».
Прихований повчальний зміст твору. Добро й любов до світу. ТЛ: притча. |
|
42 |
|
«Говорюща риба».
Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії
зі світом. |
|
43 |
|
Порушення питань
моралі, дружби, сили слова у казці- притчі. Образи твору. |
|
44 |
|
Урок позакласного читання. Емма Андієвська. «Казка
про двох пальців». |
|
45 |
|
Контрольна робота. Володимир Винниченко, Станіслав Чернілевський, Ірина Жиленко, Ігор
Калинець, Емма Андієвська (розгорнуті
відповіді на запитання). |
|
46 |
|
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
Пригоди
і романтика |
|||
47 |
|
Всеволод
Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з
Васюківки» (скорочено). Пригодницький
захопливий сюжет твору. ТЛ: повість,
пригодницький твір. |
|
48 |
|
Мрія і дійсність,
романтичне у повісті. |
|
49 |
|
Смішне і комічне у
творі. Проблематика повісті. |
|
50 |
|
Світ природи у творі.
Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Характеристика улюбленого героя. |
|
51 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ епізодів повісті з докладним
цитуванням авторського тексту. |
|
52 |
|
Ярослав Стельмах.
Основні відомості про письменника. «Митькозавр з
Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в
повісті, передані |
|
|
|
образним словом. |
|
53 |
|
Уява, фантазія і
романтичність у житті сучасної людини. Реальні (звичайні) та пригодницькі
події в повісті. |
|
54 |
|
Характеристика
образів Сергія і Митька. Допитливість, винахідливість,
кмітливість хлопчиків. |
|
55 |
|
Урок виразного читання. Читання прозового уривка з повісті «Митькозавр з
Юрківки, або Химера лісового озера». |
|
56 |
|
Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох
книжок для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» –
фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. ТЛ: сюжет, його елементи. |
|
57 |
|
Робота
над змістом твору. Проблеми сміливості й
боягузтва в повісті. |
|
58 |
|
Роль сім’ї у
формуванні життєвих переконань людини. Стосунки
між різними поколіннями в родині. |
|
59 |
|
Клим Джура – рятівник
світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від
боягуза до супергероя. |
|
60 |
|
Контрольна робота. Письмовий твір «Безсмертя і добро, вічність і краса –
основа життя людини на землі» (за вивченими творами). |
|
Гумористичні
твори |
|||
61 |
|
Гумористичне
й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Роль
гумору в житті українців. Леонід Глібов – визначний український байкар, поет.
Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці «Щука».
Побудова байки. ТЛ: гумор
(повторення), сатира, байка (повторення), алегорія, мораль. |
|
62 |
|
«Муха і Бджола».
Зневага до надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці «Жаба і Віл». |
|
63 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Написання листа авторові байок Леонідові
Глібову. |
|
64 |
|
Степан
Руданський. Коротко про письменника. Співомовки С. Руданського – унікальне
явище у світовому письменстві. Показ кмітливості народу у співомовці «Добре торгувалось». ТЛ: гумореска,
співомовка. |
|
65 |
|
«Запорожці у короля».
Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до
простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися
над власною безпорадністю та відстояти свою гідність. |
|
66– 67 |
|
Павло Глазовий.
Стисло про письменника. «Еволюція», «Найважча
роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик» (2–3 твори на вибір). Іронічно-пародійна,
викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. |
Вивчити напамʼять
одну гумореску (на вибір). |
68 |
|
Контрольна робота. Леонід Глібов, Степан Руданський, Павло Глазовий (тестування). |
|
69 |
|
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар