ЗАВДАННЯ  З УКРАНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

22.11.2021 – 23.11.2021

 

 5 клас (мова)

1.& 15 (вивчити правило)

2.Відеоурок


3.Вправа №178, 182

5 клас (літератра)

Дочитати повість-казку  Г.Малик « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладіїї»

 

 9 клас(мова)

PM № 11. Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему

 

1. Повідомлення — один з жанрів усного висловлювання; невеликий за обсягом твір на певну тему в публіцистичному стилі, призначений для публічного виголошення.

Повідомлення у публіцистичному стилі привертає увагу аудиторії до важливої суспільної або морально-етичної теми, розкриває неоднозначність розуміння цієї теми, її дискусійний характер. Повідомлення у публіцистичному стилі виявляє суб’єктивізм автора, його емоційне ставлення до повідомлення.

Джерелом для повідомлення в публіцистичному стилі може бути:

·                     інформація про події, яку подають ЗМІ;

·                     власні спостереження за фактами і явищами суспільного життя;

·                     інформація в Інтернеті;

·                     література.

Структура повідомлення

1.              Вступ (зацікавлення, створення необхідного настрою).

2.              Основна частина (наявність доказів на користь власної позиції, наведення переконливих фактів, прикладів).

3.              Висновки (узагальнення положень основної частини, спонукання аудиторії до дискусії, виголошення заклику тощо).

Алгоритм підготовки повідомлення

Вибір теми й визначення мети повідомлення → збір інформації → структурування матеріалу → створення повідомлення.

Ознайомлення учнів з пам'яткою «Як зробити повідомлення у публіцистичному стилі ефективним і цікавим».

ПАМ’ЯТКА

«Як зробити повідомлення у публіцистичному стилі ефективним і цікавим»

1.              Виберіть тему, яка дійсно хвилює вас.

2.              Чітко уявіть собі мету вашого повідомлення і дотримуйтесь її.

3.              Опрацюйте не менше 2-3 джерел.

4.              Обмежте обсяг матеріалу.

5.              Наповніть повідомлення прикладами, фактами, які б ілюстрували те, про що говорите.

6.              Говоріть виразно, правильно, доречно, використовуйте образні вислови.

7.              Закріплення вивченого.

— Серед запропонованих тем виберіть ту, яка вас найбільше хвилює. Складіть і запишіть у зошит тези для повідомлення на вибрану тему.

Орієнтовні теми

1.              Життєві цінності сучасника.

2.              Мова українського телебачення.

3.              Люди, що створили себе самі.

4.              Молодіжний сленг як мовне явище.

5.              Проблеми екології і ми.

 

2. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.

·                     Скласти і записати текст повідомлення на одну із запропонованих тем, використавши 2-3 джерела.

 

 9 клас(літератра)

 

1. Дочитати повіть І.Котляревського «Енеїда»( на стор.79-80)

2. Дати письмово відповідь на питання №11,12

3.Конспект матеріалу на стор.90-92

 

 

 10 клас(мова)

1.&14 (знати правило)

 2.Відеоурок


 




 

3. Виконати вправу № 115, 116

 

10 клас(літератра)

Поетична збірка «Зів’яле листя», загальне уявлення про її композицію. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…» Місце любовної теми у творчості І.Франка. Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання.

 

 

1.    Відеоурок



2. Вивчити напамять 1 поезію(на вибір)

     11 клас(мова)

          1.&20 (знати правило)

      2. Виконати вправу № 154, 156

 

11 клас(літератра)

Українська література. 11 клас

Контрольна робота.

Українська література 1920-1930 рр. Проза.

 Творчість М. Хвильвого,  Ю.Яновського, В. Підмогильного, Остапа Вишні

 

Початковий рівень (3 бали)

1.     Яке прізвище Не є псевдонімом:

А) Вишня;

Б) Хвильовий;

В) Грунський;

Г) Губенко.

 

2. Кому автор присвячує новелу «Я (Романтика)»?

А) «Кононівським полям»;

Б) «Матері»;

В) «Цвітові яблуні»;

Г) «Революції».

 

          3. Установіть відповідність між назвою твору та автором:

1."Моя автобіографія"                               А. Валер'ян Підмогильний

2. "Я (Романтика)"                                     Б. Микола Хвильовий

3."Місто"                                                    В. Юрій Яновський

4."Майстер корабля"                                 Г.Остап Вишня

 

 4. Установіть відповідність між героєм та назвою твору:

1.Степан Радченко                                    А. Остап Вишня «Сом»

2. Доктор Тагабат                                     Б. Валер'ян Підмогильний «Місто»

3. Режисер Сев                                                 В. Микола Хвильовий «Я(Романтика)»

4. Дід Панько                                               Г. Юрій Яновський «Майстер корабля»

 

Середній рівень (4 бали)

5. Увідповідніть жанр твору з його назвою:

1. «Моя автобіографія»                                              А. Урбаністичний роман

2. «Я(Романтика)»                                                       Б. Новела

3. «Місто»                                                                    В. Усмішка

4. «Майстер корабля»                                                 Г. Роман

                                                                                      Д. Оповідання

 

6.  Увідповідніть портретну характеристику з героєм:

1.Степан Радченко                                                    

2. То-Ма-Кі                                                       

3. Тагабат

4. Професор

5. Сев

 

А. «Я вступаю до смуги повсякденних інтересів, приїздів на фабрику ранком, переглядів, розмов, директив, сварок, монтажів — усього того, з чого складається ціле наше життя, коли викреслити з нього неділі та весни.»

 

Б. «Цей доктор iз широким лобом i бiлою лисиною, з холодним розумом i з каменем замiсть серця, ― це ж вiн i мiй безвихiдний хазяїн, мiй звiрячий iнстинкт. Коли доктор ― злий ген iй, зла моя воля, тодi дегенерат є палач iз гiльйотини.»

 

В. «В історії Великого Кіно – в нього почесне місце відданого й невтомного працівника, непомітного, скромного й упертого в роботі. Розповідали, що він показував теслі, як тримати сокиру, а маляреві – пензель».

 

Г. «На зріст він був високий, тілом міцно збудований і смуглий на обличчі. Молоді м’які волосинки, неголені вже тиждень, надавали йому неохайного вигляду. Але брови мав густі, очі великі, сірі, чоло широке, губи чутливі. Темне волосся він одкидав назад, як багато хто з селюків і дехто тепер з поетів».

 

 

Достатній рівень (2 бали)

7. Чому «король українського тиражу» «мовчав» десять років?

8. Поясніть визначення «урбаністичний роман»

 

Високий рівень (3 бали)

9. Які твори є актуальними у наш час (із вивчених у темі)? Чому?

 

Немає коментарів:

Дописати коментар